در دومین روز تابستان؛

هوای تهران ناسالم برای گروه های حساس است

هوای تهران ناسالم برای گروه های حساس است حراج كن: مدیر واحد مدل سازی و پیشبینی شركت كنترل كیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش برخی آلاینده ها در هوای تهران طی امروز (۲ تیر) اظهار داشت: كیفیت هوای الان پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.



حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینكه پیشبینی های انجام شده در شركت كنترل كیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ها طی بامداد امروز (۲ تیر) است، اظهار نمود: افزایش غلظت آلاینده ها ناشی از كاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودرو ها در سطح شهر است.

وی افزود: با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و فراهم بودن سایر شرایط لازم برای انجام واكنش های فتوشیمیایی، به تدریج بر غلظت آلاینده ازن افزوده می شود و در بعضی ساعات بعد ازظهر امروز بین ساعات ۱۴ تا ۱۸، وضعیت كیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران ازنظر این آلاینده در شرایط نامطلوب بخصوص برای گروه های حساس قرار می گیرد.

مدیر واحد مدل سازی و پیشبینی شركت كنترل كیفیت هوای تهران با اشاره به اینكه به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز برای برخی ساعات وزش باد انتظار می رود، خاطرنشان كرد: ازاین رو احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق طی امروز (۲ تیر) وجود دارد.

به گفته شهبازی با افزایش نسبی غلظت آلاینده ها همچون ذرات معلق و آلاینده ازن طی برخی ساعات امروز، وضعیت كیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار می گیرد.

وی اضافه كرد: بر مبنای نتایج پیشبینی كیفیت هوا، انتظار می رود طی فردا (۳ تیر) شرایط نامطلوب بخصوص برای گروه های حساس در بیشتر مناطق پایتخت همچنان تداوم داشته باشد و همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز و وزش باد طی عصر فردا (۴ تیر) به تدریج وضعیت كیفیت هوای پایتخت در شرایط بهتری قرار گیرد.

به گفته شهبازی دمای هوا در تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد.

مدیر واحد مدل سازی و پیشبینی شركت كنترل كیفیت هوای تهران در انتها با اشاره به اینكه كیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ بامداد امروز با میانگین ۱۰۷ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت، خاطرنشان كرد: كیفیت هوای الان هم با میانگین ۱۱۳ همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.




1398/04/02
13:49:53
5.0 / 5
4687
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد هوای تهران ناسالم برای گروه های حساس است
نظر شما در مورد هوای تهران ناسالم برای گروه های حساس است
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲