نماینده مجلس اعلام كرد؛

همسان سازی حقوق بازنشسته ها و رتبه بندی معلمان در بودجه 98

همسان سازی حقوق بازنشسته ها و رتبه بندی معلمان در بودجه 98 حراج كن: نماینده مردم گنبدكاووس در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشسته ها و رتبه بندی معلمان را از نكات مثبت بودجه 98 ذكر كرد.


قرجه طیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت در بودجه سال آینده مبلغ 50 هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشسته ها و اجرای طرح رتبه بندی معلمان پیش بینی كرده كه اقدامی قابل تقدیر است.
وی با اشاره به افزایش سرسام آور قیمت ها درسال جاری و تورم سال آینده، اضافه كرد: با این وجود پیش بینی افزایش تنها 20 درصدی حقوق كاركنان دولت درسال 98 برای این قشر رضایت بخش نخواهد بود.
طیار افزود: ثابت ماندن بودجه عمرانی كشور در شرایطی كه دولت با كمبود منابع و تنگناهای مالی مواجه می باشد و باز رویكرد دولت برای خصوصی سازی و واگذاری شركت های دولتی به بخش خصوصی از دیگر نكات برجسته بودجه سال 98 است.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس اشاره كرد: در شرایط اقتصادی فعلی كشور، اقدام دولت برای افزایش و واقعی شدن مبلغ یارانه نقدی، شفاف شدن منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها و باز تخصیص 14 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی برای یارانه كالاهای اساسی در بودجه سال آینده قابل تقدیر است.
وی به برخی نكات منفی بودجه سال آینده باز اشاره نمود و اظهار داشت: افزایش وابستگی به درآمدهای نفتی از 23 درصد به حدود 30 درصد همچون این نكات است و پیش بینی فروش روزانه 1.5 میلیون بشكه نفت به نرخ 54 دلار با عنایت به تحریم های آمریكا، تحقق آنرا مشكل خواهد ساخت.
طیار اضافه كرد: تامین 107 هزار میلیارد تومان كسری هزینه ها نسبت به منابع كه بایستی از راه اوراق خزانه، استقراض از سیستم بانكی یا فروش اموال دولت تامین گردد، شرایط را برای تحقق بودجه سخت می كند و به احتمال زیاد با كسری بودجه مواجه خواهیم شد.
وی، پیش بینی افزایش 32 درصدی عوارض قبوض آب و 20 درصدی قیمت گازوئیل در بودجه سال آینده را با عنایت به مشكلات اقتصادی مردم درست ندانست و افزود: با این اقدام، فشار اقتصادی بر مردم بیشتر میگردد.
طیار كاهش نیافتن سهم تملك دارایی های سرمایه ای بودجه 98 نسبت به سال 97 را خوب دانست اما اشاره كرد: باتوجه به افزایش 2 تا 3 برابری قیمت مواد اولیه، مصالح و خدمات مورد نیاز طرح های عمرانی، این بودجه به ظاهر ثابت مانده ولی درحقیقت نزولی است.
نماینده مردم گنبدكاووس درمجلس شورای اسلامی، تداوم پرداخت بودجه بلاعوض به برخی نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی درشرایط سخت اقتصادی و تحریم بدون هیچگونه پاسخگویی و نداشتن مسئولیت های قانونی در مقابل مردم و دولت را از دیگر نكات منفی بودجه سال 98 دانست.
طیار، پیش بینی كاهش 11 درصدی درآمدهای مالیاتی ملی با عنایت به شرایط تحریم و باز كاهش تولید و تجارت را منطقی دانست و در عین حال اظهار داشت: افزایش 20 درصدی درآمدهای مالیاتی استانی و مالیات بر ارزش افزوده منطقی نیست برای اینكه شرایط و تنگناهای ملی بر استان ها باز حاكم است.
وی اظهار داشت: با این وجود نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی كشور و مردم نسبت به اصلاح برخی اشكالات بودجه 98 اقدام خواهند كرد.
شهرستان گنبدكاووس با 350 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 72 كیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است و یك نماینده درمجلس شورای اسلامی دارد.
/3039/1860/


1397/10/20
13:05:31
5.0 / 5
4408
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , پرداخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد همسان سازی حقوق بازنشسته ها و رتبه بندی معلمان در بودجه 98
نظر شما در مورد همسان سازی حقوق بازنشسته ها و رتبه بندی معلمان در بودجه 98
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴