در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

تخلف ۳۲ میلیاردی شركت های واردكننده گوشی همراه

تخلف ۳۲ میلیاردی شركت های واردكننده گوشی همراه حراج كن: سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی اظهار داشت: رسیدگی به پرونده شركت های متخلف واردكننده گوشی همراه از هفته آینده آغاز می گردد.


به گزارش حراج كن به نقل از صدا و سیما؛ سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی در بخش خبری ۲۱ شبكه یك سیما با اشاره به اینكه تخلف اولیه ای كه برای شركت های متخلف واردكننده گوشی همراه برآورد شده است حدود ۳۲ میلیارد تومان است اظهار داشت: رسیدگی به پرونده این شركت ها از هفته آینده آغاز می گردد. یاسر رایگانی واردات موبایل با نرخ ارز دولتی اضافه كرد: امروز پرونده ۱۴ شركت از سوی سازمان پشتیبانی از حقوق مصرف كنندگان و تولیدكنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت به سازمان تعزیرات ارجاع شد و بلافاصله با تاكید رئیس سازمان تعزیرات حكومتی به سازمان تعزیرات حكومتی استان تهران ارجاع و تعیین شعبه شد.
وی با اشاره به اینكه تخلف اولیه ای كه برآورد شده حدود ۳۲ میلیارد تومان است، اظهار داشت: شركتی حدود ۱۳ میلیارد تومان تخلف داشت و شركتی حدود ۹۰ میلیون تومان. رایگانی افزود: روند رسیدگی به پرونده همه این ۱۴ شركت از هفته آینده با فراخوان سازمان تعزیرات حكومتی استان تهران آغاز می گردد و بر مبنای آن، این شركت ها یك هفته مهلت دارند تا مستندات قانونی خویش را به شعبه رسیدگی كننده ارجاع دهند.
سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی اظهار داشت: در صورتیكه نیاز به كارشناسی مجدد نباشد در سریع ترین زمان، حكم این پرونده ها را صادر می نماییم. رایگانی اضافه كرد: بر مبنای قانون، یك هفته باید به این شركت ها برای عرضه مستندات جدید مهلت دهیم و اگر نیاز به كارشناسی مجدد نباشد حداكثر در مدت یك ماه این پرونده ها تعیین تكلیف می شوند. وی درباره ۲۶ شركت باقیمانده اظهار داشت: با اقدام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اعلام لیست اولیه شركت های دریافت كننده ارز دولتی، ستادی در سازمان تعزیرات حكومتی به دستور وزیر دادگستری تشكیل و شعبه ویژه به این مورد تشكیل شد. باحضور نمایندگانی از گمرك، بانك مركزی و وزارت صنعت، ​معدن و تجارت و سازمان پشتیبانی از تولید كنندگان و مصرف كنندگان و نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، كمیته ای ویژه ای در سازمان تعزیرات حكومتی تشكیل گردید تا مستندات همه این شركت ها بررسی شود. وی ادامه داد: ۸ شركت از این شركت ها یا ارز دولتی را تحویل نگرفتند یا واردات نكردند و یا اگر واردات كردند در مرحله گمرك است. رایگانی افزود: از ۳۲ شركت باقیمانده، شركتهایی كه گران فروشی كردند به سازمان تعزیرات حكومتی معرفی گشتند. سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی درباره ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه كه مقرر است هفته آینده به بازار عرضه گردد، اظهار داشت: نگاه ما این است كه این گوشیها با هماهنگی همه دستگاه های ذیربط توزیع شود تا این توزیع، رانت های جدیدی را تولید نكند و حقوق مردم تضییع نشود. رایگانی اضافه كرد: تصمیم گیری واحدی در باره توزیع این موبایل ها نشده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه هفته گذشته طرحی را با تصمیم ستاد مركزی مبارز با احتكار در بازار لوازم خانگی آغاز كردیم، اظهار داشت: تابحال پرونده ای درباره احتكار عمده كالا به دست ما نرسیده است.

1397/05/04
18:24:42
5.0 / 5
4444
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد تخلف ۳۲ میلیاردی شركت های واردكننده گوشی همراه
نظر شما در مورد تخلف ۳۲ میلیاردی شركت های واردكننده گوشی همراه
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲