وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شفافیت اقتصادی، راهكار جدی گذر از شرائط حساس كشور است

شفافیت اقتصادی، راهكار جدی گذر از شرائط حساس كشور است حراج كن: ساری- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شفافیت در عرضه خدمات بخصوص در حوزه اقتصادی و سیاسی راهكار جدی برای گذر از شرائط حساس فعلی است و این رویكرد دولت باید توسط همه اعضای دولت و دیگر قوا گسترش یابد.


به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با تاكید بر اینكه باید رفاه و شرائط مناسب تری را برای مردم تولید نماییم، ادامه داد: امروز شرائط اقتصادی كشور ملتهب شده و این وضعیت سبب شد تا نگرانی جدی بین مردم نسبت به كاهش ارزش نقدینگی بوجود یاید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه تبدیل دارایی ها به اموال و املاك با هدف حفظ ارزش نقدینگی امری طبیعی است، تصریح كرد: به همین سبب التهاب دراقتصاد خودرو، ارز، سكه، زمین و مسكن را شاهد می باشیم.
آذری جهرمی با تاكید بر اینكه باید مساله اقتصاد را حل و اوضاع را مدیریت نماییم، تصریح كرد: شرائط امروز ایران اسلامی از شرایط جنگ بدتر نیست و آمارها این را نشان داده است كه با تولید همدلی و كنار گذاشتن اختلافات می توانیم مدیریت نماییم.
وی توضیح داد: یقین كنید كه ضربه خوردن به دولت، مجلس و مردم ضربه خوردن به كل نظام و مردم است.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: دیپلمات ها با دور اندیشی، نیروهای نظامی و انتظامی در حوزه دفاعی و در عرصه اقتصادی هم دولت و بخش خصوصی تدبیر می كنند و البته عده ای هم دراین شرائط درحال فساد اقتصادی هستند كه این خنجر از پشت زدن است.
وی با اشاره به اینكه مطالبات و نیازهای مردم گسترده تر شده و باید در كنار ظرفیت ها نیازها را با برنامه ریزی حل و فصل نماییم، اضافه كرد: خدمات خوب باید در حوزه حمل و نقل، انرژی، كشاورزی، تولید و صنعت عرضه شود و نیازها هم با برنامه در این حوزه ها تامین گردد.
آذری جهرمی اظهار داشت: همه با مشكلات درآمدی و تخصیص ها در حوزه عمرانی كشور آشنا هستیم، پس باید مشاركت جدی بخش خصوصی را داشته باشیم.
وی یكی از چالش های جدی مازندران را اشتغال دانست و اظهار داشت: اشتغال كلید واژه اقتصاد خوب است كه رونق را به همراه دارد و باید نگاه سود آوری در سرمایه گذاریها را جدی نماییم.
اذری جهرمی با اشاره به اینكه امروز اقتصاد كشاورزی و صنایع در حال افزایش اما اشتغال در این 2 حوزه كاهش یافته اظهار داشت: اینكه 56درصد منایع بانكی در حوزه صنعتی و كشاورزی مازندران مصرف می شود، مسیر حركتی خوب استان به اقتصاد كشاورزی و صنایع است اما تولید اشتغال كم است.
وی با اشاره به اینكه گردشگری مازندران ظرفیت بالایی دارد و در حال استفاده است، اما باید بیشتر شود، اضافه كرد: امروز اقتصاد گردشگری مازندران با وجود قلیان و زیلوی پشت خودروهای مسافران رونق نخواهد گرفت و باید خدمات جدی و مطلوبی را عرضه داد تا رونق اقتصادی و اشتغال را شاهد باشیم.
محمد جواد آذری جهرمی عصر روز چهارشنبه سفر 2 روزه خویش را به مازندران آغاز كرد.
شركت در نشست اقتصاد مقاومتی بعنوان وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی كشور در مازندران و حضور در همایش مدیران كل حوزه فناوری استان های كشور و افتتاح چندین پروژه عمرانی در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات از برنامه های مهم سفر وزیر ارتباطات به مازندران است.
این اولین سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم به استان مازندران است.
6990/1899


1397/04/15
13:16:00
5.0 / 5
4254
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد شفافیت اقتصادی، راهكار جدی گذر از شرائط حساس كشور است
نظر شما در مورد شفافیت اقتصادی، راهكار جدی گذر از شرائط حساس كشور است
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴