كارگروه مشترك صندوق توسعه ملی و وزارت نفت تشكیل می گردد

كارگروه مشترك صندوق توسعه ملی و وزارت نفت تشكیل می گردد حراج كن: تهران - اعضای صندوق توسعه ملی و وزارت نفت در نشست مشتركی مقرر كردند كارگروه ویژه بررسی ابزارها و محمل های تامین مالی صنعت نفت در چارچوب استاندارهای ملی و بین المللی تشكیل گردد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از صندوق توسعه ملی، «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت در این نشست اظهار داشت: امروز ظرفیت های ارزشمند ای در حوزه های اكتشاف و تولید نفت، احداث و تكمیل و نوسازی پالایشگاه ها و مجتمع های در رابطه با صنعت نفت در كشور وجود دارد كه نقش آفرینی صندوق توسعه ملی در آن یك لزوم و اولویت است.
مرتضی شهیدزاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی هم در این نشست اعلام نمود: پروژه های صنعت نفت بیشترین سهم از منابع صندوق را در قیاس با سایر حوزه ها داشته است.
وی با اشاره به حجم بالای سرمایه مورد نیاز صنعت نفت، اظهار داشت: ضروری می باشد تا صندوق توسعه ملی با همكاری وزارت نفت و شركت های معتبر مشاوره مالی و حقوقی به طراحی ساختارهای مدرن مالی مبادرت كند، تا بتوان متناسب با خصوصیت هر یك از خانواده طرح های سرمایه پذیر، ابزار و محمل های تامین مالی نوین را تعریف و سپس در بازارهای سرمایه جهانی به عرضه آن ها پرداخت؛ به گونه ای كه بتوان سرمایه و فناوری های روزآمد خارجی را به سمت كشور جذب كرد.
به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، صندوق توسعه ملی یك صندوق بین نسلی است كه منابع آن از محل درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی تامین می شود؛ میزان تخصیص این منابع در بودجه سال 1397 كل كشور از 20 درصد پیشین به 30 درصد افزایش یافته است.
این منابع به صورت تسهیلات با استفاده از بانك های عامل به سرمایه گذاران بخش های اقتصادی پرداخت می گردد.
اقتصام**9132*2025


1397/02/14
21:29:30
5.0 / 5
4428
تگهای خبر: پرداخت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد كارگروه مشترك صندوق توسعه ملی و وزارت نفت تشكیل می گردد
نظر شما در مورد كارگروه مشترك صندوق توسعه ملی و وزارت نفت تشكیل می گردد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱