وزیر اقتصاد:

اجازه خروج ارز از كشور داده نخواهد شد

اجازه خروج ارز از كشور داده نخواهد شد حراج كن: كرمان - وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینكه اجازه نخواهیم داد ارز از كشور خارج شود، اظهار داشت: به گونه ای سیاست گذاری خواهیم كرد كه واحدهای تولیدی ارز را به كشور وارد كنند.


به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، مسعود كرباسیان پنجشنبه شب در نشست شورای اداری رفسنجان اضافه كرد: برخی معتقد بودند كه این نرخ باید شناور باشد، و كف قیمتی دیده می شد تا بعد از آن شناور بودن ارز صورت گیرد.
وی با تاكید بر اینكه سامانه ارزی بحثی قطعی است، ادامه داد: التهاب ارزش ارز باید روی می داد اما جهش رخ داده، قیمت واقعی نبود و قیمت حدود چهار هزار و 200 تومان است.
وی با اشاره به مقوله ارز صادراتی هم اظهار داشت: ارز صادراتی لزوما با استفاده از بانك نباید بر می گشت و می توانست به وسیله صرافی ها هم صورت گیرد.
كرباسیان اضافه كرد: در این شرایط صادر كننده می توانست سپرده ارزی كند و البته بنا به تاكید ریاست جمهوری در این زمینه تجربه تلخ گذشته نباید تكرار شود و صادر كنندگان همینطور می توانستند ارز خویش را به فرد دیگری واگذار كنند كه می خواهد واردات كند.
وی اظهار داشت: بخشنامه ارزی گویا است و در حوزه صادرات تمامی مسایل دیده شده است.
وی ادامه داد: بانك مركزی 36 نوع نیاز در پیوند با ارز احصا كرده است كه در گروه های كاری مورد توجه قرار می گیرند.
كرباسیان همینطور بر ضرورت حمایت های لازم از مناطق آزاد همچون مناطق ویژه اقتصادی تصریح كرد و اضافه كرد: باید مشابه مناطق ویژه اقتصادی به مناطق آزاد هم حمایت های لازم داده و حمایت لازم را به این مناطق آزاد هم تعمیم داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی كه چهارشنبه شب به همراه اعضای كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وارد كرمان شد ضمن دیدار با فعالان اقتصادی استان كرمان پنجشنبه شب در شورای اداری شهرستان رفسنجان شركت كرد.
5054


1397/01/31
21:19:43
5.0 / 5
4453
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد اجازه خروج ارز از كشور داده نخواهد شد
نظر شما در مورد اجازه خروج ارز از كشور داده نخواهد شد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴