كمك بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریالی بانك صادرات به اقتصاد مقاومتی

كمك بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریالی بانك صادرات به اقتصاد مقاومتی حراج كن: ​رسالت های اجتماعی بانك صادرات در جهت پشتیبانی از برنامه اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال ۹۵ تا آخر بهمن سال ۹۶ با تخصیص ۳۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف، ابعاد بزرگتری به خود گرفت.



به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر و به نقل از بانك صادرات ایران، كارنامه ۲۳ ماهه این بانك در عمل به برنامه های اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال ۹۵ تا آخر بهمن ماه سال جاری، نشان از توجه دقیق به اجرای این برنامه ها دارد به نحوی كه اعطای تسهیلات به بنگاه های كوچك و متوسط، وام قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه و همینطور وجوه پرداختی به سپرده گذاران دو موسسه «میزان» و «ثامن» و همینطور پروژه «پدیده شاندیز» در كنار تسهیلات اشتغالزایی و تسهیلات مسكن مناطق مختلف شهری و روستایی محروم كشور، همچون مهمترین بخش های این برنامه ها بوده است.
بنا براین گزارش، بانك صادرات ایران از ابتدای سال ۹۵ تا آخر بهمن ماه ۹۶، برای جلوگیری از بروز هر گونه نارضایتی در جامعه با انگیزه خدمت و كمك به سپرده گذاران موسسه منحله «میزان» و موسسه «ثامن» و همینطور پشتیبانی از سهامداران پروژه «پدیده شاندیز»، بالغ بر ۷۴ هزار میلیارد ریال حمایت مالی كرده است.
علاوه براین، طی مدت مورد اشاره بانك صادرات ایران با محوریت قرار دادن تامین مالی واحد های تولیدی كوچك و متوسط بعنوان بخش های مولد اقتصادی، با پرداخت تسهیلات در گردش قریب به ۱۶۷ هزار میلیارد ریال از ۱۲۰ هزار و ۵۳۴ واحد پشتیبانی كرده است. همینطور از ابتدای سال ۹۵ تا آخر بهمن ماه سال جاری، قریب به ۲۸ هزار میلیارد ریال وام ازدواج و تهیه جهیزیه در اختیار ۲۸۰ هزار نفر از متقاضیان قرار گرفت.
در این مدت این بانك بیش از ۴۸ هزار فقره وام بالغ بر ۲۱ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال برای خرید و احداث مسكن در شهرها و روستاهای كشور از قبیل وام به خانواده های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران، بهسازی و نوسازی مسكن روستایی، بافت های فرسوده و احداث حمام روستایی در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی اعلام شده از جانب مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، تخصیص داد كه گام مهمی در جهت تحقق اهداف اجتماعی به شمار می آید.
علاوه براین، بانك صادرات ایران در همین مدت ۲۸ هزار و ۳۰۳ فقره وام قرض الحسنه اشتغالزایی قریب به ۳۸۹۷ میلیارد ریال به معرفی شدگان نهادها همچون كمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی پرداخته كه سهم عمده ای در رفع محرومیت و تولید اشتغال در مناطق كمتر توسعه یافته كشور داشته است.
بانك صادرات ایران همینطور طی سال جاری، در بخش صادرات كالاهای صنعتی و معدنی ۲۱ فقره تسهیلات از محل منابع صندق توسعه ملی بالغ بر ۱۳۶۶میلیارد ریال پرداخت كرده است.
شایان ذكر است، وام های تخصیص یافته برای پاسخگویی به نیاز های ضروری از قبیل درمان، تحصیل و...، همینطور كمك به تامین مالی خسارات ناشی از حوادث قهری، خرید تضمینی گندم و سایر محصولات كشاورزی، اعطای تسهیلات برای نوسازی كامیون های سنگین و ستاد دیه به ارزش قریب به ۲۵ هزار میلیارد ریال را هم باید به این حمایت ها افزود.

1396/12/21
14:14:04
5.0 / 5
5040
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , پرداخت , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد كمك بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریالی بانك صادرات به اقتصاد مقاومتی
نظر شما در مورد كمك بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریالی بانك صادرات به اقتصاد مقاومتی
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵