سند پایانی كمیسیون مشترك همكاری ایران و روسیه به امضا رسید

سند پایانی كمیسیون مشترك همكاری ایران و روسیه به امضا رسید حراج كن: مسكو -سند پایانی چهاردهمین كمیسیون مشترك همكاری اقتصادی ایران و روسیه شامگاه سه شنبه توسط وزرای امور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر توسعه اقتصادی روسیه در هتل پرزیدنت مسكو به امضا رسید.


به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، در چارچوب این سند، تفاهمنامه كارگروه وزارت انرژی روسیه و وزارت نفت ایران برای همكاری درباره طرح لوله گاز هند-ایران-پاكستان، یادداشت تفاهم همكاری در زمینه زمین شناسی، یادداشت تفاهم همكاری در زمینه تامین مالی و سرمایه گذاری در حوزه صنایع و معادن ایران، یادداشت تفاهم تحقیق و توسعه مشترك در زمینه منابع زیرزمینی و بستر دریای خزر منعقد شد.
یادداشت تفاهم سرمایه گذاری مشترك در طرح های برق حرارتی، یادداشت تفاهم در زمینه همكاری های فرهنگی و هنری، یادداشت تفاهم توافق های نخستین نشست همكاری های مشترك فرهنگی، یادداشت تفاهم توافقات نهمین نشست كارگروه همكاری های حمل و نقل، تفاهم نامه سه جانبه ایران-روسیه-قزاقستان در زمینه ترانزیت و مبادله گندم از دیگر دستاوردهای چهاردهمین كمیسیون مشترك همكاری های ایران و روسیه بود.
به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، سند پایانی با مسعود كرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، ماكسیم اورشكین وزیر توسعه اقتصادی روسیه و مهدی سنایی به امضا رسید.
گفتنی است، كرباسیان در راس هیاتی 75 نفره متشكل از مقام های دولتی و بخش خصوصی جهت شركت در چهاردهمین اجلاس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و روسیه، بامداد یكشنبه وارد مسكو شد.
هیات بلندپایه اقتصادی ایران در سفر سه روزه به مسكو، ضمن شركت در اجلاس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی دو كشور، امضای سند اجلاس كمیسیون مشترك و چندین موافقت نامه همكاری و یادداشت تفاهم دوجانبه و دیدار با مقام های ارشد اقتصادی و سیاسی روسیه را هم در دستور كار خود داشت.
در این سفر، معاونان و مدیران ارشد وزارتخانه هایی چون صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، نیرو، كشور، راه و شهرسازی، امور خارجه، بانك مركزی و سازمان های انرژی اتمی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان را همراهی می كردند.
بیش از 25 تن از نمایندگان بخش خصوصی هم در هیات اعزامی به روسیه حضور داشتند.
چهاردهمین اجلاس كمیسیون دایمی مشترك همكاری های اقتصادی ایران و روسیه روزهای 14 و 15 اسفندماه جاری در مسكو برگزار گردید.
شبك**اروپام ** 1346 **1392


1396/12/16
18:20:17
5.0 / 5
5117
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد سند پایانی كمیسیون مشترك همكاری ایران و روسیه به امضا رسید
نظر شما در مورد سند پایانی كمیسیون مشترك همكاری ایران و روسیه به امضا رسید
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳