بودجه97؛

بانك مركزی به طرح های توسعه تولید و اشتغال، تسهیلات اعطا می كند

بانك مركزی به طرح های توسعه تولید و اشتغال، تسهیلات اعطا می كند حراج كن: تهران - نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران را مجاز كردند با استفاده از بانكهای عامل، به طرح های توسعه تولید و اشتغال تسهیلات اعطا كند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز پنج شنبه مجلس شورای اسلامی بند الف بخش هزینه ای تبصره 18 بودجه 97 كل كشور را با 144 رای موافق، 10 رای مخالف، 11 رای ممتنع از 207 نماینده حاضر تصویب كردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاكید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه دادند علاوه بر اعتبار ردیف61-550000 جدول شماره (9) این قانون، بیست درصد (20%) از اعتبارات تملك دارایی های سرمایه ای این قانون در قالب كمكهای فنی و اعتباری با تركیب منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانكی جهت یارانه سود تسهیلات برای پشتیبانی از طرحهای تولیدی اشتغال زا با اولویت مسكن بافتهای فرسوده و طرحهای حمل و نقل ریلی(راه آهن)، كارورزی جوانان و طرحهای اشتغال زایی مناطق مرزی(كولبران) هزینه كند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همینطور تصویب كردند اعتبارات مبحث این بند برپایه شاخص هایی كه به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه كشور به تصویب هیأت وزیران می رسد در اختیار استان قرار گیرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب كردند اعتبارات تملك دارایی های سرمایه ای استانی كسر شده مبحث این بند باید در همان استان یا شهرستان هزینه شود به نحوی كه اعتبارات در نظر گرفته شده آنها كاهش پیدا نكند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صندوق توسعه ملی را مجاز كردندباتصویب هیأت امنا تا معادل یكصد و پنجاه هزار میلیارد (150.000.000.000.000)ریال از منابع ریالی خویش را با نرخ صفر درصد نزد بانكهای عامل سپرده گذاری كند تا با تلفیق با منابع نظام بانكی، صرف اعطای تسهیلات مبحث این بند شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند با استفاده از بانكهای عامل، معادل منابع مبحث بند (الف) و جزء (الف- 1) به طرحهای توسعه تولید و اشتغال مبحث این حكم، تسهیلات اعطاء كند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همینطور تصویب كردند سازوكارهای اجرائی و نظارتی این بند مطابق آیین نامه اجرائی با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه كشور و با همكاری وزارتخانه های تعاون، كار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، كشور و بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

سیام**9121**1553


1396/12/03
14:38:27
5.0 / 5
4528
تگهای خبر: بانك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد بانك مركزی به طرح های توسعه تولید و اشتغال، تسهیلات اعطا می كند
نظر شما در مورد بانك مركزی به طرح های توسعه تولید و اشتغال، تسهیلات اعطا می كند
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲