سهم بخش خصوصی از اوراق بدهی صفر است

سهم بخش خصوصی از اوراق بدهی صفر است حراج كن: رئیس انجمن حرفه ای صنعت بیمه تصریح كرد: دولت در مورد انتشار اوراق بدهی به بخش خصوصی كم توجهی كرد و سهم بخش خصوصی از بازار این اوراق نزدیك به صفر است.



به گزارش حراج كن به نقل از مهر، سیدمسعود حجازیان در همایش «مدیریت، تولید ملی و توسعه اشتغال» كه در دانشكده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینكه دولت اشتباه كرد و نرخ بهره را به صورت دستوری كاهش داد، اظهار داشت: از امروز با فروش اوراق مشاركت، دولت این اشتباه را جبران كرد ولی اقتصاد ما به صورت كل با نرخ بهره های بالا ناكارآمد خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه بازار سرمایه در كشور باید شفاف تر شود، خاطرنشان كرد: مهمتر از معامله سهام در بورس، معامله اوراق حق تقدم است. شركت ها با معامله اوراق حق تقدم می توانند افزایش سرمایه داشته باشند. معاملات سهام افزایش سرمایه برای شركت های بورسی تولید نمی كنند. در دنیا هم این اوراق حق تقدم است كه ارزش افزوده برای شركت ها می آورد.
رئیس انجمن حرفه ای صنعت بیمه تصریح كرد: اگر ابزار «سهام جدید» در بورس تولید شود هم امكان افزایش سرمایه برای شركت ها وجود دارد
حجازیان اضافه كرد: در بخش اوراق بدهی، دولت نسبت به بخش خصوصی كم توجهی كرده است و دولت صرفا خودش اوراق بدهی منتشر نموده است در حالیكه بازار سرمایه و شركت های بورسی می توانستند با استفاده از این منابع به افزایش سرمایه اقدام نمایند ولی هم اكنون انتشار اوراق بدهی از جانب بخش خصوصی نزدیك به صفر است و دولت صرفا در حال جذب منابع از محل اوراق بدهی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح كرد: ما در بازار سرمایه ایران نظامات تامین مالی برای شركت های خصوصی بورسی نداریم. ازاین رو بهترین راه انتشار اوراق بدهی بخش خصوصی است تا شركت ها با استفاده از آن تامین مالی شوند. وقتی اوراق حق تقدم و بدهی با كمبود شدید از جانب بخش خصوصی مواجه می باشد نباید انتشار داشت شركت های خصوصی از شفاف سازی و حضور در بازار سرمایه استقبال كنند.

1396/11/29
13:28:56
5.0 / 5
4929
تگهای خبر: بازار , بورس , تولید , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد سهم بخش خصوصی از اوراق بدهی صفر است
نظر شما در مورد سهم بخش خصوصی از اوراق بدهی صفر است
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳