در آذرماه امسال رخ داد؛

كارنامه عملكردی بانكها درپرداخت وام، رشد۲۰درصدی تسهیلات قرض الحسنه

كارنامه عملكردی بانكها درپرداخت وام، رشد۲۰درصدی تسهیلات قرض الحسنه حراج كن: كارنامه عملكردی بانكها در آذرماه امسال حكایت از آن دارد كه پرداخت وام های قرض الحسنه رشد ۲۰.۸ درصدی را تجربه كرده است.


به گزارش حراج كن به نقل از مهر، جدیدترین گزارش عملكرد بانكها در پرداخت تسهیلات كه از جانب بانك مركزی انتشار یافته است، حكایت از آن دارد كه در آذر ماه امسال نشان داده است كه كل تسهیلات اعطایی بانك ها و موسسات اعتباری ۱۰۰۷۳.۱ هزار میلیارد ریال بوده كه نسبت به اسفند ماه سال قبل كه ۹۱۰۱.۱ هزار میلیارد ریال بود ۱۰.۷ درصد افزایش یافته است. همینطور تسهیلات قرض الحسنه ۵.۵ درصد از كل تسهیلات اعطایی بانك ها و موسسات اعتباری قرض الحسنه را تشكیل داده و حجم عمده عملكرد تسهیلاتی بانك ها مربوط به مشاركت مدنی با ۳۸.۵ درصد و فروش اقساطی با ۲۵.۷ درصد است.
در این میان، در آذر ماه سال جاری ۵۵۸.۹ هزار میلیارد ریال از كل تسهیلات اعطایی بانك ها و موسسات اعتباری كشور به صورت قرض الحسنه پرداخت شده كه این میزان نسبت به اسفندماه سال قبل كه ۴۶۲.۷ هزار میلیارد ریال بوده، ۲۰.۸ درصد رشد نشان داده است. باآنكه از تیرماه سال ۹۴ آمار تسهیلات اعطایی بانك ها به تفكیك عقود مرابحه و استصناع به انواع تسهیلات اعطایی به تفكیك عقود اسلامی اضافه شده، اما در آذرماه سال جاری سهم استصناع از تسهیلات پرداخت شده بانك ها و موسسات اعتباری صفر بوده ولی منابع مرابحه ۷.۳ درصد بوده است.
آمارها حكایت از آن دارد كه تسهیلات پرداخت شده در بانك های تجاری كشور در آذر ماه امسال متفاوت بوده به نحوی كه ۷.۶ درصد از وام های بانك های تجاری قرض الحسنه بوده كه رقم آن ۱۲۰.۶ هزار میلیارد ریال بود. میزان تسهیلات اعطایی قرض الحسنه بانك های تجاری در اسفندماه سال قبل ۱۰۲.۳ هزار میلیارد ریال بوده است. در بانك های تجاری كشور، سهم عمده تسهیلات پرداختی مانند بانك ها و موسسات اعتباری مربوط به فروش اقساطی به میزان ۲۸.۱ درصد است كه رقم آن ۴۴۷.۷ هزار میلیارد ریال در آذر ماه سال جاری بوده است. این میزان در اسفندماه سال قبل ۲۹۶.۹ هزار میلیارد ریال بود.
۲۶.۳ درصد تسهیلات بانك های تجاری به رقم ۴۲۰.۱ هزار میلیارد ریال در آذر ماه امسال به صورت مشاركت مدنی پرداخت شده كه این رقم در اسفندماه سال قبل ۴۷۷.۴ هزار میلیارد ریال بوده است. به صورت كلی، سهم عمده تسهیلات پرداختی بانك های تجاری در آذر ماه سال جاری به فروش اقساطی و مشاركت مدنی اختصاص یافته است.در عین حال، ۲.۶ درصد تسهیلات اعطایی به میزان ۵۷.۴ هزار میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه پرداخت شده كه این رقم در انتها سال قبل ۴۷.۳ هزار میلیارد ریال بود.بزرگترین بخش تسهیلات پرداخت شده در بانك های تخصصی كشور مربوط به فروش اقساطی می گردد به نحوی كه در آذر ماه امسال ۵۷.۹ درصد كل تسهیلات اعطایی این بانك ها به رقم ۱۲۹۵.۳ هزار میلیارد ریال در بخش فروش اقساطی بوده و این رقم در اسفندماه سال قبل به میزان ۱۲۴۱.۷ هزار میلیارد ریال بود. بانك های تخصصی هم در بخش مشاركت مدنی تسهیلات قابل توجهی پرداخت كرده اند به نحوی كه ۱۸.۷ درصد كل منابع تسهیلاتی این بانك ها در آذر ماه امسال به میزان ۴۱۹ هزار میلیارد ریال در این بخش پرداخت شده است.
در بخش بانك های غیردولتی و موسسات اعتباری هم ۶.۱ درصد تسهیلات پرداخت شده در آذر ماه امسال به میزان ۳۸۰.۹ هزار میلیارد ریال بعنوان قرض الحسنه و ۴۸.۷ درصد كل اعتبارات عرضه شده به متقاضیان در بخش مشاركت مدنی به رقم ۳۰۴۰.۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

1396/11/23
14:09:30
5.0 / 5
4450
تگهای خبر: بانك , پرداخت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد كارنامه عملكردی بانكها درپرداخت وام، رشد۲۰درصدی تسهیلات قرض الحسنه
نظر شما در مورد كارنامه عملكردی بانكها درپرداخت وام، رشد۲۰درصدی تسهیلات قرض الحسنه
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲