مولفه های اقتصاد مقاومتی منطبق بر جامعه توسعه یافته است

مولفه های اقتصاد مقاومتی منطبق بر جامعه توسعه یافته است حراج كن: تبریز- ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینكه مولفه های اقتصاد مقاومتی منطبق بر مولفه های جامعه توسعه یافته است، اظهار داشت: در واقع اقتصاد مقاومتی و توسعه مفهومی مشترك هستند.


به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، داوود بهبودی روز یكشنبه در جلسه مشترك كمیته برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان، اظهار داشت: این شهرستان برای تبدیل شدن به منطقه ای توسعه یافته از استعدادهای درونزای منطقه چیزی كم ندارد و هرچه برای توسعه لازم است مثل آب، جاذبه های طبیعی و گردشگری، ذخایر معدنی و نیروی انسانی در این منطقه وجود دارد.
وی با اشاره به اینكه در یكسال گذشته در این شهرستان اقدامات مثبتی انجام شده است، اظهاركرد: در درونزایی اقتصاد ورزقان هیچ مشكلی نیست. سرمایه اجتماعی هم كه بخواهد با هماهنگی مدیریتی اینها را به هم پیوند دهد و جریان توسعه را تسریع كند وجود دارد و در بحث برونزایی هم كلانشهر تبریز بازار قابل توجهی است كه می تواند محصولات و خدمات ورزقان را جذب نماید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: مردمی بودن اقتصاد ورزقان را هم می توان در صنایع فعال و تحرك بخش كشاورزی و گردشگری و توزیع متعادل منابع اقتصاد شهرستان مشاهده كرد.
وی اظهار داشت: ما بعنوان كارگزاران دولت ركنی از این مقوله هستیم و وظیفه داریم جامعه را به سمت توسعه و در واقع تحقق كامل اقتصاد مقاومتی سوق دهیم.
وی با اشاره به اینكه یك سری از قوانین و مقررات قدرت تحرك را كم می كند، اظهار داشت: باید با تسامح در اجرای قوانین برخورد نماییم.
وی تصریح كرد: همراهی كارگزاران نظام دولتی در جریان تسهیل توسعه، افزایش تولید و سرمایه گذاری و در نهایت تولید اشتغال ضروری می باشد.
بهبودی با اشاره به اینكه در جهت توسعه روستایی و مناطق محروم اعتبارات مطلوبی پیش بینی شده است، اظهار داشت: از جذب كمك های فنی و اعتباری هم نباید غفلت نماییم.
این اقتصاددان با اشاره به اینكه از لحاظ تخصیص اعتبارات نزدیك به 50 تا 60 درصد تخصیص استانی داریم كه مربوط به اسناد خزانه اسلامی هستند، اضافه كرد: شرط جذب اسناد خزانه اسلامی آن فعال شدن پروژه ها و مشخص بودن مطالبات مسجل است تا این اسناد قابل پرداخت باشند.
وی با اشاره به اینكه دست یافتن به توسعه فقط اجرای پروژه های فیزیكی نیست؛ اضافه كرد: بخشی از توسعه مربوط به افزایش رضایتمندی مردم و نمود اجرای پروژه ها در زندگی مردم، آسایش و آرامش است.
فرماندار ورزقان و مدیران دستگاه های جهاد كشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و بخشداران شهرستان عملكرد خود در ارتباط با تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی و چالش های موجود را عرضه دادند.
خبرنگار: پرویز انصاری
3071


1396/10/24
19:28:23
5.0 / 5
4566
تگهای خبر: اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مولفه های اقتصاد مقاومتی منطبق بر جامعه توسعه یافته است
نظر شما در مورد مولفه های اقتصاد مقاومتی منطبق بر جامعه توسعه یافته است
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱