اولین روز هفته شاخص بورس 687 پله پایین آمد

اولین روز هفته شاخص بورس 687 پله پایین آمد حراج كن: تهران- ایرنا- شاخص بورس امروز (شنبه) در اولین روز هفته و معاملات با 687 پله افت به جایگاه 97 هزار و 211 واحدی عقب نشینی كرد.


به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، اولین دقایق آغاز معاملات روز 9 دی ماه در بورس، شاخص كل در ابتدای معاملات حدود 900 واحد ریزش داشت و به كانال 96 هزار واحدی سقوط كرد و حتی امكان داشت، پایین تر هم برود.
همچنین به تدریج با حمایت هایی كه از برخی سهام انجام شد، از فضای منفی بازار كاسته و صف های فروش كه توسط سهامداران حقیقی بوجود آمده بود، جمع شد.
كارشناسان رشد شدید شاخص بورس در هفته های گذشته و نیاز به اصلاح را از دلایل افت شاخص در معاملات امروز دانستند، در ایام گذشته هم هشدارهایی نسبت به احتمال اصلاح و عقب نشینی شاخص مطرح شده بود.
كارشناسان، افت شاخص را جزیی از بازار می دانند و معتقدند، بعد از تكمیل روند اصلاح، شاخص كل بورس دوباره مسیر صعودی را از سر خواهد گرفت.
برپایه معاملات امروز یك میلیارد و 124 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 520 میلیارد ریال در 99 هزار و 559 نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه هم امروز روند كاهشی داشتند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) كه در آن ارزش سهام شركت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 220 واحد و شاخص كل (هم وزن) كه در آن ارزش و وزن همه شركت های بزرگ و كوچك در محاسبه شاخص كل، یكسان در نظر گرفته می شود، 218 واحد افت كرد.
شاخص قیمت (هم وزن) كه مبین سطح عمومی قیمت سهام شركت های پذیرفته شده در بورس است، هم 164 واحد و شاخص آزاد شناور كه مبین آن بخش از سهام شركت هاست كه قابل معامله در بورس باشد، 853 واحد كاهش داشت.
شاخص بازار اول كه به شركت هایی اختصاص دارد كه از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 534 واحد و شاخص بازار دوم بورس یك هزار و 223 واحد پایین آمد.
گروه فلزات اساسی امروز، در صدر معاملات گروه های بورسی قرار داشت؛ برابر معاملات امروز در این گروه 155 میلیون سهم به ارزش 453 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فراورده های خبری به ارزش 401 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 256 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
رده چهارم هم گروه كانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 228 میلیارد ریال جای گرفت. گروه شیمیایی هم با معاملاتی به ارزش 190 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود كرد.
نمادهای فولاد (فولاد مباركه)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، خودرو (ایران خودرو)، پارسان (نفت و گاز پارسیان) و فارس (هلدینگ خلیج فارس) در معاملات امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و آن را تنزل دادند، اما نماد فملی (ملی صنایع مس) بیشترین تاثیر مثبت را داشت.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2022* 1559 *خبرنگار: میثم طاهری* انتشار: حسین عضدی فسا


1396/10/09
00:46:32
5.0 / 5
5131
تگهای خبر: ارز , بازار , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد اولین روز هفته شاخص بورس 687 پله پایین آمد
نظر شما در مورد اولین روز هفته شاخص بورس 687 پله پایین آمد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱