نباید در كشور نقاط حاشیه ای داشته باشیم

پیشنهاد آخوندی برای پشتیبانی شورای پول و اعتبار از صندوق های تعاونی روستایی

پیشنهاد آخوندی برای پشتیبانی شورای پول و اعتبار از صندوق های تعاونی روستایی حراج كن: تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر در شورای پول و اعتبار به علت نگرانی بانك مركزی نسبت به مفهوم صندوق ها، یك مدل پشتیبانی برای صندوق های تعاونی در روستاها تولید نماییم، بسیار موثر است.


به گزارش جمعه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «عباس آخوندی» در سی و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اضافه كرد: شفاف سازی در چگونگی تولید رابطه مناسب بین نظام بانكی و صندوق های تعاونی در روستاها سفارش می گردد.
آخوندی تصریح كرد باید همه اقدام های صورت گرفته در حوزه بازآفرینی با نگاهی انسانی و اجتماعی انجام شود؛ زیرا طبق تجربیات گذشته، رویكرد تك بعدی در این مسیر دوام نداشته و ما را به نتیجه دلخواه نخواهد رساند.
به گفته وی، برنامه ملی بازآفرینی شهری هم كه بتازگی تصویب شده است، هم بر مبنای توسعه اجتماعی در مناطق ناكارآمد، روستاهای ملحق شده به شهر و نواحی حاشیه ای طراحی و تدوین شده و مردم را محور اصلی قرار داده است.

** نقاط حاشیه ای
وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد نباید نقاط حاشیه ای در كشور داشته باشیم؛ بلكه باید همه مناطق به متن ملحق شده و عنوان حاشیه ای از بین برود.
آخوندی منطقه چابهار را به جهت وجود منطقه آزاد و بندر چابهار، مهم برشمرد كه مسائل پیچیده ای در این منطقه بوجود آمده است.
وی تشكیل كارگروه مشترك بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت كشور را برای انجام مطالعات لازم در این منطقه، اقدامی موثر دانست كه مطالعات را از سطح یك وزارتخانه فراتر می برد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: ما بخش های مختلفی همچون ستاد ملی، سازمان بنادر و دریانوردی و معاونت معماری و شهرسازی را مامور كردیم راهكاری بیابند كه این منطقه به صورت محلی رشد كند و مورد تصرف مركزنشینان قرار نگیرد.
وی یادآوری كرد متاسفانه در طرح جامع توسعه چابهار دسترسی مردم به دریا نادیده گرفته شده بود كه این امر در بازنگری این طرح، رفع شد.
به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، «سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت­های فرسوده و ناكارآمد شهری» در شهریورماه 1393 به تصویب هیات وزیران رسید.
طبق این سند برای همگرایی و هماهنگی سیاست­ها، برنامه ­ها و اقدام های نهادهای ذیربط، ستادهای ملی، استانی و شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار تشكیل شد.
ستاد بازآفرینی شهری در سطح ملی 21 عضو رسمی دارد كه به ریاست رییس جمهوری و نایب رییسی وزیر راه و شهرسازی تشكیل می­شود.
دبیرخانه این ستاد در وزارت راه و شهرسازی (شركت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) قرار دارد.
وظیفه این ستاد همسوسازی سیاست­ها، هماهنگی اقدام ها، هم ­افزایی منابع، مدیریت یكپارچه و تولید وحدت رویه بین همه عوامل مرتبط در سطح ملی و محلی در بافت­های ناكارآمد شهرهای كشور است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9186*1961*
تنظیم: هما همت خواه* انتشار: مریم مسعود


1396/10/08
21:22:01
5.0 / 5
4474
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد پیشنهاد آخوندی برای پشتیبانی شورای پول و اعتبار از صندوق های تعاونی روستایی
نظر شما در مورد پیشنهاد آخوندی برای پشتیبانی شورای پول و اعتبار از صندوق های تعاونی روستایی
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲