برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟

برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟ حراج کن: در ادامه این مقاله می خواهیم ضمن بررسی شرایط تشکیل شرکت های تجاری، به معرفی آن دسته شرکت هایی بپردازیم که برای به ثبت رسیدن به مدرک تحصیلی مرتبط نیاز دارند.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، آیا برای ثبت شرکت باید مدرک تحصیلی ارائه کرد؟ راه اندازی یک شرکت از اولین اقداماتی است که برای کارهای تولیدی، خدماتی، تجاری و… انجام می گیرد. شرکت در نتیجه توافق و تعهد شرکا برای انجام فعالیت تجاری خاص تشکیل می شود. اگر قصد تأسیس شرکت دارید، حتما با خود می پرسید شرایط ثبت شرکت چیست؟ آیا جهت راه اندازی و ثبت یک شرکت، باید مدرک تحصیلی مرتبط ارائه کرد؟ در ادامه این مقاله می خواهیم ضمن بررسی شرایط تشکیل شرکت های تجاری، به معرفی آن دسته شرکت هایی بپردازیم که برای به ثبت رسیدن به مدرک تحصیلی مرتبط نیاز دارند. شرایط تأسیس و ثبت شرکت شرایطی که برای تأسیس شرکت لازم است، شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی می شود: اهلیت: صلاحیت و اهلیت از مهم ترین شرایط تشکیل شرکت و انعقاد هر نوع قرارداد است که سن قانونی و سلامت عقل از نشانه های آن هستند. تراضی: قرارداد شرکت با قصد و رضای طرفین (اجزای اراده در حقوق ایران) شکل می گیرد. کافی بودن تعداد شرکا: برای تشکیل و ثبت شرکت های قانون تجارت باید حداقل دو شریک وجود داشته باشد. موضوع قرارداد شرکت: موضوع و هدف قرارداد شرکت باید معین، مشخص و قانونی باشد. گرفتن مجوز: اگر موضوع فعالیت شرکت از آن دسته مطالبی باشد که برای انجام دادن آنها گرفتن مجوز لازم است، این مجوز باید از مرجع ذیصلاح گرفته شود. تسلیم آورده شرکت: شرکا باید سرمایه شرکت که شامل آورده نقدی و غیرنقدی می شود را تسلیم کنند. میزان آورده نقدی بستگی به نوع شرکت های تجاری دارد. مشخص کردن مدیر (یا مدیران) و بازرس (یا بازرسان)
برای ثبت کدام شرکتها مدرک تحصیلی لازم است؟ قسمت اول با مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی تشکیل و ثبت شرکت های تجاری، متوجه شدیم که ارائه مدرک تحصیلی برای تأسیس اغلب شرکتها لازم نیست. البته برای تأسیس و ثبت شرکت هایی که موضوع فعالیت آنها موضوعات مشخص شده در قانون تجارت است، باید مدرک تحصیلی ارائه نمود. به عبارت بهتر قانونگذار قوانین و مقررات ویژه ای برای انجام بعضی فعالیت ها تعیین کرده که اگر موضوع فعالیت یک شرکت قرار بگیرند، باید مدرک تحصیلی در رابطه با آنها ارائه شود. ثبت شرکت بیمه: برای به ثبت رساندن هر نوع مؤسسه بیمه باید از بیمه مرکزی ایران پروانه تأسیس گرفت. گرفتن این مجوز منوط به نداشتن سابقه محکومیت کیفری و نظامی است. از طرف دیگر یکی از افراد باید در رشته مدیریت بیمه سابقه تحصیلی داشته باشد. البته الزامی به ارائه مدرک تحصیلی در این رشته نیست و داشتن سابقه کار مفید کافی خواهد بود. به این صورت که افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته های غیرمرتبط، به حداقل یک سال سابقه فعالیت مرتبط نیاز دارند. در صورتیکه حداقل سابقه کاری مورد نیاز برای افراد دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های مرتبط، ۶ ماه است. همین طور اشخاص دارای دیپلم به حداقل دو سال سابقه فعالیت در رشته بیمه نیاز دارند. ثبت شرکت هواپیمایی: طبق دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت های هواپیمایی، برای ثبت شرکت هواپیمایی باید پروانه و مجوز مرتبط دریافت کرد. داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته هایی که مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشور هستند، برای گرفتن این مجوز ضروریست. مؤسسات روانشناسی: فعالیت در موضوعات روانشناسی عمومی منوط به گرفتن مجوز از مراجع ذی صلاح از قبیل سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی است. البته برای کارهای در رابطه با روانپزشکی و روان درمانی، باید مدرک تحصیلی مرتبط ارائه نمود. شرکت های کامپیوتری: شرکت های تأسیس شده با هدف کارهای نظارت مشاوره، طراحی، تولید، توسعه، پشتیبانی، نصب و راه اندازی، شبکه های اطلاع رسانی، آموزش سیستم های نرم افزار، سخت افزار و.. باید پس از ثبت شرکت و قبل از شروع فعالیت برای گرفتن مجوز از نظام صنفی رایانه ای استان خود اقدام نمایند. برای گرفتن این مجوز باید آخرین مدرک تحصیلی مدیر عامل شرکت (حداقل لیسانس) ارائه شود. ثبت شرکت گردشگری: برای ثبت شرکت هایی با موضوع فعالیت گردشگری، باید حداقل مدرک لیسانس ارائه گردد. شرکت های تبلیغاتی: چنانچه موضوع فعالیت شرکت امور تبلیغاتی باشد، باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفت. گرفتن این مجوز منوط به داشتن دیپلم کامل متوسطه و حداقل ۵ سال سابقه کاری مؤثر یا مدرک کارشناسی در رشته های روابط عمومی، بازاریابی، تجاری یا علوم اجتماعی است.
برای ثبت کدام شرکتها مدرک تحصیلی لازم است؟ قسمت پایانی ثبت شرکت حمل و نقل: چنانچه موضوع فعالیت شرکت در رابطه با حمل و نقل مسافر باشد، باید از وزارت راه و شهرسازی مجوز گرفت. متقاضی گرفتن این مجوز باید حداقل مدرک کارشناسی را ارائه کند (ترجیحاً رشته مدیریت، اقتصاد یا رشته های فنی). مؤسسات آموزشی: ثبت مؤسسات آموزشی پژوهشی منوط به دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی در رابطه با رشته مورد تقاضا است. ثبت کاج در این خصوص می تواند برای تأسیس موسسات غیرتجاری به شما کمک نماید مؤسسات خیریه: برای ثبت مؤسسات خیریه باید از سازمان بهزیستی مجوز گرفت و مدیر عامل مؤسسه باید حداقل دیپلم داشته باشد. همین طور دو نفر با مدرک کارشناسی در رابطه با موضوع فعالیت مؤسسه باید در هیئت مدیره حضور داشته باشند. ثبت شرکت کشتیرانی: برای فعالیت در عرصه نمایندگی کشتیرانی باید از سازمان بنادر و کشتیرانی مجوز گرفت. مدیر عامل شرکت باید مدرک کارشناسی (همراه با ۴ سال سابقه کار مفید اجرائی در عملیات کشتیرانی یا نمایندگی کشتیرانی)، فوق دیپلم (همراه با شش سال سابقه) یا دیپلم (با ۸ سال سابقه) داشته باشد. از طرف دیگر برای ایجاد شعبه باید یک نفر مدیر شعبه با حداقل مدرک دیپلم و ۲ سال سابقه کار مفید اجرائی در عرصه کشتیرانی یا نمایندگی کشتیرانی که دوره های آموزشی مربوطه را گذرانده باشد معرفی شود. ثبت شرکت مترجمی: ارائه مدرک تحصیلی مرتبط برای ثبت شرکت های مترجمی لازم است. برای ثبت شرکت عمرانی چه مدرک تحصیلی لازم است؟ برای ثبت شرکت مهندسی و فنی اگر کلمه (مهندسی) در عنوان شرکت به کار برود، به این معناست که شرکت قصد فعالیت در این زمینه به خصوص را دارد و حداقل یکی از موسسین باید مدرک مهندسی یا فنی مهندسی ارائه نماید. اما استفاده از واژه (مهندسین) در عنوان شرکت، به مفهوم حضور بیش از یک مهندس در شرکت است. بنا بر این باید بیش از یک مدرک مهندسی ارائه شود. چنانچه از عبارت (گروه مهندسین) در عنوان شرکت استفاده شود، کلیه مؤسسان شرکت باید مدرک مهندسی در رابطه با موضوع شرکت داشته باشند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع:

1403/03/22
11:22:59
0.0 / 5
177
تگهای خبر: آموزشی , اقتصاد , بازار , تبلیغ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟
نظر شما در مورد برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳