شهردار منطقه ۱۱ عنوان كرد

اخطار آخر شهرداری به پاساژ شانزلیزه برای ایمن سازی

اخطار آخر شهرداری به پاساژ شانزلیزه برای ایمن سازی به گزارش حراج کن، شهردار منطقه 11 تهران با انتقاد از عدم همکاری مالکان پاساژ «قائم» معروف به «شانزلیزه»، از صدور اخطار آخر برای آن آگاهی داد و اظهار داشت: این پاساژ جزو ساختمان های بسیار پرخطر و در عین حال پر تردد است.


سید محمد موسوی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تلاش بی وقفه این منطقه برای کاهش ساختمان های بسیار پرخطر و پیگیری جدی موضوعات مربوطه اعلام نمود: طبق اعلام سازمان آتش نشانی و دستگاه های قضایی، پاساژ شانزلیزه در مرکز شهر محدوده خیابان ولیعصر و جمهوری واقع شده است و از حیث دستور العمل های ایمنی سازمان آتش نشانی و همین طور موارد در رابطه با ایمنی سازه، جزو ساختمان های بسیار پرخطر و در عین حال پر تردد است.
وی ادامه داد: بارها با مالکین و کسبه و ذی نفعان نشست گذاشتیم و اخطارهای گوناگون ابلاغ گردیده ولی تا حالا اقدامی در امتداد رفع خطر از طرف مالکین نشده است و از سال قبل بصورت جدی در این ساختمان ورود داشتیم. تا کنون ۳ ابلاغ رسمی به مالکین زده ایم و برای احتیاط برای پیش گیری از بی اطلاعی به ۳۶۴ کسبه در پاساژ نیز اخطار کتبی دادیم ولی هیچ واکنشی از طرف مالکین و ذی نفعان ندیدیم.
موسوی اظهار داشت: طبق قانون در قبال ساختمان ناایمن موظف هستیم و جان شهروندان اولویت ما است. در پاساژ شانزلیزه متوسط روزانه هر ساعت بیش از ۴هزار نفر تردد دارند که در طول ساعت کاری پاساژ بیش از روزانه ۵۰ هزار نفر جانشان در خطر است به نحوی که با کمترین حریق یا لرزه ساختمان با قدمت بیش از ۶۰ سال که ایمنی سازه ندارد، فرو میریزد.

بی تعارف طبق قانون برای تخلیه و پلمب ساختمان اقدام می کنیم
وی اشاره کرد: کشور و شهر پذیرای فاجعه ای مشابه متروپل نیست و ما نمی توانیم در قبال منفعت طلبی عده ای قلیل، جان مردم را به خطر بندازیم. در صورت بروز فاجعه موظف و پاسخگو باید باشیم؛ پس بی تعارف طبق قانون برای تخلیه و پلمب ساختمان اقدام می نماییم.
شهردار منطقه ۱۱ تهران با تکیه بر این که طبق اذعان کسبه و شهروندان، سنگ های نمای این ساختمان بارها در پیاده رو سقوط کرده، افزود: کولرها در طبقات دوم و سوم بدون ذره ای توجه به ایمنی در راه باز نصب شده که با اندک ضربه ای احتمال سقوط دارد. همراه با تیم مدیریت شهری سه بار از این ساختمان بازدید کردیم و واحد به واحد با همه کسبه شفاها نیز صحبت کردیم و مستندات این مساله نیز موجود است. همین طور سه جلسه با مالکین و یک نشست نیز در سازمان آتش نشانی برگزار شده که اتمام حجت نماییم و شهرداری تا جایی که توانسته برای تعامل در امتداد پشتیبانی از تولید کننده و معاش و اقتصاد این ۳۶۴ واحد اقدامات لازم را انجام داده، اما متأسفانه مالکین هیچ همکاری نداشته اند.
موسوی در آخر اظهار داشت: دو هفته پیش اخطار مقام قضایی از دادستانی برای مالکین ابلاغ گردیده تا به مدت یک هفته نسبت به ایمن سازی اقدام کنند؛ اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است که در نهایت مطابق وظیفه قانونی و فشار افکار عمومی و پیش گیری از هرگونه حادثه درخواست قطع انشعابات این ساختمان بسیار پرخطر را به مراجع قضایی صادر کردیم و منتظر اعلام نظر و دستور دادستانی هستیم تا برای ۳۶۴ واحد صنفی در این پاساژ ناایمن اقدام نماییم. همین طور طی روز های آتی بمنظور اطلاع رسانی به شهروندان در محدوده این پاساژ مبادرت به نصب بنرهای هشدار می نماییم تا در مقابل بی توجهی مالکین، شهروندان برای حفظ جانشان در این ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن تردد نکنند.




منبع:

1402/06/05
13:07:54
0.0 / 5
428
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , طلا , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد اخطار آخر شهرداری به پاساژ شانزلیزه برای ایمن سازی
نظر شما در مورد اخطار آخر شهرداری به پاساژ شانزلیزه برای ایمن سازی
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵