مدیر عامل سازمان خدمات شهرداری تهران خبر داد

توانمندسازی و ایجاد فرصت شغلی برای 1300 خانواده کودکان کار و خیابان پایتخت

توانمندسازی و ایجاد فرصت شغلی برای 1300 خانواده کودکان کار و خیابان پایتخت به گزارش حراج کن، مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر این که یکی از راهکارهای رفع پدیده کودک کار و خیابان، توانمندسازی خانواده های این کودکان است، اظهار داشت: از سال 1400 تاکنون، یک هزار و 300 خانواده کودک کار و خیابان در 34 مرکز پویاشهر، زیر پوشش طرح توانمندسازی قرار گرفته اند.


به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا، احمد احمدی صدر با بیان این که خیلی از والدین کودکان کار و خیابان در کلانشهر تهران به سبب نداشتن مهارت، در کسب درآمد ناموفق هستند، اشاره کرد: وقتی خانواده ها نمی توانند درآمد کسب کنند، مجبور می شوند کودکان را به کارهای الزامی وا دارند.

وی افزود: بمنظور برخورد با کار الزامی کودکان، در دوره فعلی مدیریت شهری سعی کردیم تا برای کاهش لطمه های اجتماعی در عرصه کودکان کار و خیابان، ابتدا خانواده ها توانمند شوند.

احمدی صدر در تشریح روند توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابان اظهار داشت: این طرح توانمندسازی خانواده های کودکان کار و خیابان در ۳۴ مرکز پویا شهر پایتخت به همت مددکاران در حال اجراست که در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم ۵۴۵ خانواده، در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۶۲ خانواده و در ماه های ابتدایی سال جاری نیز ۳۲۰ خانواده در این طرح، توانمند شده اند.

احمدی صدر اجرای طرح توانمندسازی خانواده ها را زمینه ساز حذف کار الزامی کودکان کار دانست و اضافه کرد: در تلاشیم بمنظور ایجاد فرصت کاریابی و کمک به کسب درآمد والدین و همین طور کوشش برای بهبود وضعیت معیشتی، سلامت و فرهنگ کودک کار و خانواده هایشان، رویکرد توانمندسازی را امسال با تمام توان ادامه دهیم.

بر اساس اعلام سایت شهر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اشاره کرد: متأسفانه برخی مواقع شاهدیم که والدین تعدادی از کودکان کار با مشکل اعتیاد و مصرف مواد مخدر مواجهند و این مساله سبب بروز ایجاد لطمه های اجتماعی چه برای خانواده و چه بصورت ویژه برای کودکان شان می شود که با اجرای طرح مداخله در خانواده از طرف مددکاران، هم بستر درمان این والدین بصورت رایگان فراهم می شود و هم کودکان در دوران درمان سرپرست شان، مورد حمایت قرار خواهند گرفت. بعد از درمان والدین نیز پروسه مهارت آموزی و ایجاد فرصت شغلی برای این خانواده ها فراهم می شود.





منبع:

1402/06/04
14:46:08
0.0 / 5
304
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد توانمندسازی و ایجاد فرصت شغلی برای 1300 خانواده کودکان کار و خیابان پایتخت
نظر شما در مورد توانمندسازی و ایجاد فرصت شغلی برای 1300 خانواده کودکان کار و خیابان پایتخت
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳