رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاكید كرد

ضرورت تعیین متولی واحد برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه

ضرورت تعیین متولی واحد برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه به گزارش حراج کن، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت ارتقاء شبکه مخابراتی و ارتباطی در تجمعات انبوه و تعیین متولی واحد برای مراسم تجمعات انبوه تاکید نمود.


به گزارش شهر، علی نصیری در نشست تخصصی مدیریت خطر تجمعات انبوه که با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه در محل این سازمان و هم به صورت مجازی برگزار شد، ضمن صدمه شناسی این مراسم اضافه کرد: در برگزاری چنین تجمعاتی نیازمند ارتقاء شبکه مخابراتی و ارتباطی و تعیین متولی واحد برای مراسم تجمعات انبوه هستیم.
نصیری ضمن اشاره به اهم اقدامات در مراسم جشن ۱۰ کیلومتری غدیر خاطرنشان کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این مراسم نسبت به فعالسازی دبیرخانه HSE شهرداری جهت ارزیابی مستمر نا ایمنی ها و تدوین دستورالعمل، برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاههای تخصصی، تشکیل ستاد هماهنگی مراسم جشن ۱۰ کیلومتری غدیر، استقرار سامانه هماهنگی عملیات میدانی، پایش مستمر برگزاری مراسم و معابر منتهی اقدام نمود.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دبیر علمی نشست در مورد مدیریت تجمع انبوه عید غدیر ده کیلومتری عنوان کرد: پیشبینی مسیر ویژه جهت تردد خودرو های امدادی و پایش و سنجش میزان جمعیت مشارکت کننده در مراسم و لزوم مدل سازی رفتار جمعیت از دیگر موارد ضروری برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه به حساب می آید.
وی ضمن اشاره به بهره گیری موثر از ظرفیت گروههای دوام اضافه کرد: تعدادی از گروههای مردمی داوطلب واکنش اضطراری محلات که به اختصار دوام نامیده می شوند با مشارکت فعال در تجمع انبوه عید غدیر ضمن عرضه آموزش های در رابطه با مباحث ایمنی به شهروندان، نسبت به ارزیابی ایمنی موکب ها، هدایت و کنترل جمعیت و همکاری با ستاد گمشدگان هم اقدام نمودند.
او همینطور به حضور تیم پژوهشی در محل برگزاری مراسم تجمع انبوه عید غدیر اشاره نمود و اضافه کرد: استقرار ۲۰ نفر از تیم پژوهشی دانشگاه تهران در زون های مختلف پهنه جهت انجام برداشت های میدانی در این مراسم انجام شد.
وی پایش گلوگاه های جمعیتی و پیگیری موارد نا ایمن، منطقه بندی پهنه و تعیین فرمانده میدان در هر پهنه، تشکیل ستاد گمشدگان، برگزاری مراسم در ساعت مناسب (غروب) وکاهش خطر گرمازدگی، عرضه خدمات مجانی توسط مترو جهت پیشگیری از ازدحام جمعیت در ایستگاه ها و منطقه بندی پهنه و تعیین فرمانده میدان در هر پهنه را از دیگر نقاط قوت برگزاری این مراسم عنوان نمود.
به گزارش شهر، نصیری همینطور تدوین برنامه جامع ایمنی و بحران، همکاری و مشارکت با کلیه ذینفعان، تأمین خدمات رفاهی و پزشکی کافی و فراگیر، ایجاد ارتباطات کارآمد (بیسیم مشترک و... ) و ارزشیابی نهایی و ثبت درس آموخته ها را بعنوان مهم ترین سفارش های لازم برای برگزاری ایمن تر تجمعات آتی برشمرد.
در این جلسه همینطور جلیل عرب خردمند؛ در مورد تجمعات انبوه در آیینه قوانین و اسناد، سید محسن حسینی؛ با مبحث تجمعات انبوه، قوانین بین المللی بهداشت و همکاریهای فرامرزی، علیرضا نوری؛ با مبحث واکاوی مدیریت بحران در حوادث ناشی از ازدحام جمعیت، احمد سلطانی؛ با مبحث مخاطرات اربعین، زهره قمیان؛ با مبحث برنامه ریزی در تجمعات انبوه سخنرانی، سولماز ارژنگی؛ با مبحث چالش ها و راهکارهای برگزاری تجمعات انبوه ایمن، نوید خادمی؛ در مورد بررسی نقش و جایگاه علم رفتارشناسی عابران پیاده و شبیه سازی های علم رفتار شناسی عابران پیاده، مجید آرون؛ با مضوع تجارب و درس آموخته های حاصل از تجمع امام رضائی ها، اصغر توان؛ با مبحث ارزیابی خطر تجمعات انبوه، داود پیرانی؛ در مورد مدیریت سلامت و ایمنی در تجمعات انبوه، مهدی حسن زاده؛ با مبحث لزوم مدیریت ازدحام جمعیت سخنرانی موضوعات خویش را عرضه دادند.




منبع:

1402/05/20
02:27:47
0.0 / 5
259
تگهای خبر: ارز , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد ضرورت تعیین متولی واحد برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه
نظر شما در مورد ضرورت تعیین متولی واحد برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲