معاون شهردار تهران تاكید كرد

بکارگیری ۸۰۰ بگ فیلتر در کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران برای کاهش آلایندگی

بکارگیری ۸۰۰ بگ فیلتر در کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران برای کاهش آلایندگی به گزارش حراج کن، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از بکارگیری ۸۰۰ بک فیلتر در کارخانه آسفالت شهرداری تهران برای کاهش آلایندگی این مجموعه اطلاع داد.


به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا، عباس شعبانی در آئین افتتاح کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران در چارچوب شصتمین پویش امید و افتخار، اظهار داشت: چهار تحول اساسی از جانب شهردار تهران برای شهر تهران در نظر گرفته شده که یکی از آنها تحول در کالبد شهر بود که از نخستین موارد این تحول میتوان به مبحث آسفالت ریزی اشاره نمود که با آغاز به کار این کارخانه در واقع دو وظیفه قانونی شهرداری تهران محقق می شود. با افزایش تولی، آسفالت کاری درست و قانونی که باعث رضایت شهروندان هم خواهد بود، صورت می گیرد.
وی ادامه داد: مجموع ۱۱۰ میلیون متر مربع معابر موجود در تهران که معادل بزرگراهی به طول ۵۰۰۰ کیلومتر و عرض ۲۲ متر است در واقع حجم بزرگی از نگهداشت را شکل می دهد که خود پروژه ای بزرگ به حساب می آید و بناست هر ۱۰ سال یکبار این معابر نگهداشت و مرمت شوند.
معاون شهردار تهران دامه داد: اقتصاد این کار سه تا چهار هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد و همین مبحث هم سبب شده حرف و حدیث های بسیاری حول و هوش مبحث آسفالت ریزی در تهران وجود داشته باشد. بالغ بر ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مورد سهیم هستند و بیشتر از ۱۳۰۰ دستگاه به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند که حجم زیادی را شامل می شود.
به نقل از ایشان، هم اکنون هم ۱۷۰ اکیپ آسفالت ریزی در مناطق ۲۲ گانه تهران، مشغول کار هستند. کارخانه های موجود نیاز ۱.۵ میلیون تنی آسفالت مورد نیاز تهران را نمی توانستند تولید کنند. بنابراین عقب ماندگی بوجود آمده بود که با راه اندازی این دو کارخانه می توانیم برای تأمین سالانه ۱.۵ میلیون تن آسفالت اقدام نماییم.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ضمن اشاره به این که چند روزی است این کارخانه تولید خویش را شروع کرده است، اضافه کرد: شهرداری تهران می توانست کارخانه ای باکیفیت دیگری و ارزانتر راه اندازی کند؛ اما با عنایت به دستور شهردار تهران برای راه اندازی کارخانه ای با کمترین آلایندگی بیشتر از ۸۰۰ «بگ فیلتر» در این کارخانه مورد استفاده قرار گرفته و آلودگی و آلایندگی بسیار کمی دارد و بیشتر از یک اتوبوس آلایندگی ایجاد نمی کند که امتیاز مثبتی قلمداد می شود.
شعبانی تصریح کرد: این کارخانه از کارخانه های دوستدار محیط زیست است. این در حالیست که در کشورهای پیشرفته در مرکز شهر کارخانه تولید آسفالت دارند و گاها فاصله این کارخانه تا بیمارستان ۱۰۰۰ متر است. بنابراین راه اندازی این کارخانه اقدامی پرارزش خواهد بود.




منبع:

1402/04/10
10:29:46
0.0 / 5
313
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , تولید , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد بکارگیری ۸۰۰ بگ فیلتر در کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران برای کاهش آلایندگی
نظر شما در مورد بکارگیری ۸۰۰ بگ فیلتر در کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران برای کاهش آلایندگی
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱