رئیس كمیته اجتماعی شورای شهر تهران:

معتادان پس از پاکسازی پاتوق ها، به محلات دیگر می روند

معتادان پس از پاکسازی پاتوق ها، به محلات دیگر می روند حراج کن: رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران اعلام نمود که باید پراکنش معتادان متجاهر بعد از پاکسازی پاتوق ها انجام شود؛ چونکه معتادان پیش روتر از شهرداری پس از پاکسازی پاتوق ها، به محلات دیگر می روند.


به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا، زهرا شمس احسان بامداد امروز بعد از استماع گزارش معاون اجتماعی شهردار با بیان اینکه یکی از مصوبات مهم قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران که به آن کم توجهی شده، پایش وضعیت محلات پرآسیب تهران بوده، اظهار داشت: تا وقتی که نتوانیم از نظر علمی و جامع، پایشی انجام دهیم می بینیم که معتادان متجاهر پیش روتر از ما هستند و محلات را درگیر می کنند؛ بگونه ای که در منطقه ۱۵ پاتوق کوه سنگی اصلاح شده و کار ارزشمندی رخ داده چون که مردم محله رضویه راحت شدند اما این معتادان به آن سمت اتوبان رفته و محله دیگر را درگیر کردند و به نظر می آید که پراکنش مددجویان در سطح محلات پس از پاکسازی پاتوق ها لازم است.

وی با بیان اینکه ساماندهی با جمع آوری فرق می کند و در ساماندهی باید فرایند صدمه حل شود و به مددجویان مهارت آموزش داده شود، اظهار نمود: اگر سرانه هر مددجو را ۳۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای ساماندهی و نه جمع آوری در نظر گرفته شده است و باید چرخه توانمندسازی و نه جمع آوری شکل بگیرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی زیرساخت ها در شهرداری وجود دارد اما هنوز فعال نشده، افزود: بعنوان مثال هم اکنون تنها پنج مرکز بهاران فعال می باشند و جای سوال است که شهرداری چه برنامه ای برای این مراکز دارد یا اینکه ۲۰ گرمخانه محلی داریم اما برای آنها چه کاری انجام شده؟ اگر همه هم وغم ما معتادان ماده ۱۶ است پس ماده 15 ها چه می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۲ زیرساخت برای کودکان خیابان پیشبینی شده، اظهار داشت: اما به نظر می آید که باید اصلاح دستوالعمل این زیرساخت ها و ارتقاء خدمات رسانی انجام گیرد چون که هم اکنون از ۳۲ مرکز کودکان کار تنها دو الی سه مرکز به صورت منسجم کار می کنند. در حالیکه هدف از این مراکز توانمندسازی مهارتی کودکان بوده است.

شمس احسان در مورد متکدیان شهر تهران با بیان اینکه این مسئله احتیاج به صدمه رسانی دارد، اضافه کرد: باید در کنار رویکرد ایجابی، رویکرد قهری و سلبی هم داشته باشیم؛ چون که بعضی از زنان و کودکان بهره برداری می کنند و شاید قانون منسجمی نیاز است که این افراد به مجازات اعمالشان برسند و همینطور باید سازوکاری ایجاد شود تا به افرادی که از سر نیاز تکدی گری می کنند، کمک گردد.




منبع:

1401/03/31
22:54:49
0.0 / 5
455
تگهای خبر: ارز , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد معتادان پس از پاکسازی پاتوق ها، به محلات دیگر می روند
نظر شما در مورد معتادان پس از پاکسازی پاتوق ها، به محلات دیگر می روند
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲