مدیركل استاندارد استان مركزی:

نظارت بازرسان استاندارد در آستانه سال نو افزایش می یابد

نظارت بازرسان استاندارد در آستانه سال نو افزایش می یابد به گزارش حراج کن مدیرکل استاندارد استان مرکزی اظهار داشت: طرح عیدانه در طول تعطیلات نوروز با افزایش نظارت بر بازار، مراکز عرضه، فروشگاه های کوچک و بزرگ اجرا می شود.



به گزارش حراج کن به نقل از مهر، سیدسعید میرنظامی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه مردم باید با حقوق خودشان و آنچه در اداره استاندارد می گذرد آشنا باشند، اظهار داشت: طرح عیدانه در طول تعطیلات نوروز با اعمال نظارت بر بازار، مراکز عرضه، فروشگاه های کوچک و بزرگ اجرا می شود تا نوروزی امن و اطمینان بخش برای مردم رقم بخورد.
وی افزود: در این طرح علاوه بر کنترل انطباق کالاهای مورد عرضه در بازار با استاندارد، خدمات اماکنی همچون هتل ها، مهمانسراها، میهمان پذیرها، رستوران ها و مراکز اقامتی مختلف با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد ارزیابی و نظارت واقع می شود.
سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه نصب و نگهداشت آسانسور ساختمان ها و اماکن مشمول استاندارد الزامی است، اضافه کرد: طرح استاندارد سازی آسانسور در ساختمان های مختلف از اولویت های اصلی اداره کل استاندارد استان مرکزی است و امسال ۴۰۰ گواهینامه تمدید و یک هزار و ۴۷۵ گواهینامه اولیه آسانسور صادر شد.
سرپرست اداره کل استاندار استان مرکزی ضمن اشاره به این که حوادث ناگواری درسال های اخیر به لحاظ غیراستاندارد بودن آسانسورها اتفاق افتاده است، اظهار داشت: ساختمان های نوساز مطابق قانون باید برای نصب آسانسور و تضمین کیفیت آن از شهرداری تاییدیه دریافت نمایند.
میرنظامی افزود: تعدادی ساختمان های قدیمی در استان وجود دارد که پیش از این فیلترهای استاندارد برای آنها تعریف نشده بوده و الان تاکید زیادی بر استانداردسازی آنها داریم و در صورت اجرایی نشدن، آسانسورهای غیراستاندارد مهر و موم می شوند.
وی در مورد استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی خاطرنشان کرد: به تمامی ادارات و ارگان های دولتی، اطلاع رسانی لازم صورت گرفته و درصورتیکه مشکلاتی در این بخش وجود داشته باشد نیاز است نسبت به رفع این نقصها در اسرع وقت اقدام نمایند همینطور ۷۶ دستگاه دولتی مبادرت به اعلام وضعیت آسانسورهای خود کرده اند که ۱۲۷ دستگاه آسانسور آنها مورد بازنگری و شناسایی قرار گرفته، ۸۶ دستگاه تاییدیه دریافت کرده و ۳۴ دستگاه درحال استانداردسازی هستند.
سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه ایمن سازی و استاندارد سازی جاده ها در دستور کار قرار گرفته اظهار داشت: مکاتبات لازم با دستگاههای اجرایی ذیربط انجام شده و در تلاش هستیم تا با انجام اقدامات کارشناسی این مهم صورت گیرد.
میرنظامی اظهار نمود: برپایه دستورالعمل ها، این مجموعه وظیفه ترویج و نظارت بر استاندارد کالا و خدمات عرضه شده به شهروندان را برعهده دارد که از سال ۹۶ تابحال در مورد توجه به استانداردسازی خدمات اقدام مؤثری صورت نگرفته بود که در رویکرد جدید ماده ۳ قانون مقرر شد نظارت بر حسن اجرای استانداردها بیشتر از گذشته و سایر استانداردها مورد توجه باشد.
وی اظهار داشت: تولید، توزیع، تمرکز و فروش کالاهای غیراستاندارد که مشمول استاندارد الزامی هستند، جرم به حساب می آید و با خاطیان برخورد قاطع صورت می گیرد.
میرنظامی با اشاره به اینکه اداره استاندارد با استناد به قانون برخورد با انحراف از استاندارد اهتمام فراوانی دارد، اظهار داشت: در این راستا هشت نشست و ۱۱۵ پرونده تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته و در مورد عرضه و جمع آوری کالای غیراستاندارد از بازار هم اقدامات لازم صورت می گیرد.
سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی بیان نمود: ۵۳ جایگاه سی ان جی در استان مرکزی فعال است که طی شش ماهه اخیر مورد وارسی قرار گرفتند و ۳۴ جایگاه به لحاظ عدم انطباق با استاندارد برای قطع گاز عرضه شدند که هفت جایگاه قطع گاز شدند و مابقی هم نسبت به رفع اشکالات و استانداردسازی جایگاه خود اقدام نمودند.
میرنظامی افزود: طی ۲ سال گذشته با شیوع بیماری کرونا فعالیت مجموعه های تفریحی بسیار کاهش پیدا کرد اما اداره کل استاندارد استان از رصد و بازرسی این اماکن غفلت نکرد و ۲۵۰ تجهیزات تفریحی که برخی در مراکز سرپوشیده بود مورد بازرسی قرار گرفت که در همین خصوص سه تا چهار مرکز خارج از استاندارد شناسایی و پلمب شدند.
وی بیان نمود: میزان اعتبارات هزینه ای تخصیص یافته به این اداره ۴۲ میلیاردریال است و این در شرایطی است که ۷۶ میلیاردریال کسری بودجه وجود دارد که انتظار می رود، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جهت رفع این چالش، پیگیری و حمایت کند.
سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی اظهار داشت: در سال آینده شورای استاندارد استان در نظر دارد با هدف ممانعت از انحراف از استاندارد و حرکت در راه قانون تقویت و توسعه استاندارد گام بردارد.


منبع:

1400/12/25
22:01:26
0.0 / 5
277
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد نظارت بازرسان استاندارد در آستانه سال نو افزایش می یابد
نظر شما در مورد نظارت بازرسان استاندارد در آستانه سال نو افزایش می یابد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴