یك مقام مسئول خبر داد؛

توزیع برنج تا آخر ماه مبارک رمضان

توزیع برنج تا آخر ماه مبارک رمضان به گزارش حراج کن یک مقام مسئول اظهار داشت: با عنایت به سیاست های دولت در مورد کنترل قیمت ها اقدامات و عملیات اجرایی توزیع برنج وارداتی از بیستم دیماه در کشور شروع شده و همچنان ادامه دارد.


به گزارش حراج کن به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حجت براتعلی با بیان این که از آغاز دیماه تابحال مقدار ۱۷۰ هزار تن برنج وارداتی توسط دولت در اختیار شبکه های مختلف عرضه و قابل دسترسی مردم قرار گرفته، اضافه کرد: تأمین برنج برای عرضه در بازار تا پس از ایام نوروز و آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی در مورد موجودی و امکانات کشور در چارچوب ذخایر راهبردی دولت و بخش خصوصی اعلام نمود: هیچ گاه ذخایر کشور به این مقدار نبوده و هیچ گونه کمبودی در مورد ذخایر راهبردی کشور نداریم.
براتعلی اضافه کرد: همینطور در ۶ ماهه اول سال، ۵۲۸ هزار تن برنج وارداتی توسط بخش خصوصی از گمرک ترخیص و وارد شبکه توزیع شده است.
وی مجموع ترخیص برنج توسط بخش خصوص را تابحال حدود ۹۰۰ هزار تن دانست.
مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: نیاز سالانه برنج کشور ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که سال جاری به علت خشکسالی ما حدود ۱۰ درصد کاهش تولید داشته ایم و نیازمند واردات ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن واردات برنج بوده ایم.
وی تصریح کرد: با وجود واردات برنج ما هیچ گونه مشکلی در مورد تأمین نیاز بازار تا آخر ماه مبارک رمضان نداریم ضمن این که روند واردات در سال جدید هم ادامه دارد.
مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت این نیست که به صورت مداوم در بازار دخالت کند، اظهار داشت: دولت در صورت نیاز با حضور در صحنه به تنظیم بازار و تأمین نیاز کشور خواهد پرداخت.


منبع:

1400/11/29
12:06:55
0.0 / 5
985
تگهای خبر: بازار , پرداخت , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد توزیع برنج تا آخر ماه مبارک رمضان
نظر شما در مورد توزیع برنج تا آخر ماه مبارک رمضان
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱