رئیس شورای عالی استان ها خبر داد

تلاش شورای عالی استانها برای حضور اعضا در کمیسیون های دولت و مجلس

تلاش شورای عالی استانها برای حضور اعضا در کمیسیون های دولت و مجلس رئیس شورای عالی استانها با اعلان اینکه حضور شورای عالی استانها در مجلس و دولت کمرنگ است اظهار داشت: ما در تلاش هستیم اعضای شورای عالی استانها در تمام کمیسیون های مجلس و دولت حضور داشته باشند.


به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا، پرویز سروری رییس شورای عالی استانها در دومین اجلاس عمومی شورای عالی استانها در دوره ششم ضمن تبریک شروع دهه فجر اظهار داشت: این روزها؛ روزهای خاطره انگیزی است. در این روزها دولتی شکل گرفت که توانست توازن قدرت در جهان را به هم بریزد و امروز بعنوان یک قدرت منطقه ای ایفای نقش می کند.
وی همین طور ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و اضافه کرد: ایشان مرجع بسیار معتبری در زمینه های مختلف بود.
رییس شورای عالی استانها با استناد به احادیث و فرمایشات ائمه معصومین اظهار داشت: شورای عالی استانها که شاید منحصر به فردترین مجموعه کشور باشد. این شورا تلفیقی از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح را در یکجا جمع کرده و همه برابر و مردمی هستند. از نظر من مردمی ترین شورای کشور شورای عالی استان هاست.
سروری اشاره کرد: امیدوار هستم ما در این ۴ سال بتوانیم با کوشش و اخلاص یک کارنامه زرین برای خودمان و برای انقلاب اسلامی به ارمغان بیاوریم.
وی ادامه داد: مردمی ترین پارلمان کشور می تواند بیشترین خدمات را به مردم ارائه نماید. بدین سبب ما باید بتوانیم دست شهرداری ها و شوراهای سراسر کشور را برای خدمت به مردم بگیریم و بنا بر این باید هم داستان و هم قسم شویم که در این چهار سال از حاشیه بپرهیزیم و از ظرفیت های شورای عالی استانها برای توسعه کشور استفاده نمائیم.
رییس شورای عالی استانها با اعلان اینکه این شورا فقط یک مجموعه تشریفاتی است، اشاره کرد: این شورا چون در قانون اساسی آمده است، وجود دارد. در صورتیکه از نظر شهید بهشتی شورای عالی استانها عِدل مجلس شورای ملی بود و می توانست در امور محلی جایگزین آن باشد اما حالا چنین نیست.
سروری افزود: به نظر من مهم ترین موضوعی که ما باید روی آن تاکید نماییم موضوع مدیریت یکپارچه شهری است و این لایحه امروز در مجلس در دست بررسی می باشد. هرچند نظر ما این بود که تصویب آن کمی تعویق بیفتد تا بتوانیم بیشتر بررسی نماییم. با این وجود این مبحث موضوع مهمی است که ما نباید به هیچ وجه از آن کوتاه بیاییم و باید بتوانیم دستگاه های دولتی را مجاب نماییم که موضوعات شهری را به مدیریت شهری واگذار کنند تا دولت چابک تر به مسائل کلان بپردازد.
وی با اعلان اینکه ما باید یک نگاه ملی به شورای عالی استانها داشته باشیم اظهار داشت: من فکر می کنم با وجود جمع نخبگان موجود در شورای عالی استانها می توانیم یک جمع سپاری ملی داشته باشیم و آنچه در قانون اساسی آمده است را محقق نماییم.
رئیس شورای عالی استانها اشاره کرد: یکی از عناوینی که باید به آن ورود نماییم بحث مالیات است. توزیع مالیات بر ارزش افزوده عادلانه نیست. هرچند دوره قبل یک درصد از این مالیات به سهم شهرداری ها اضافه گردید اما کافی نیست و ما باید به دنبال اصلاح نظام مالیاتی کشور باشیم تا با افزایش سهم شهرداری ها بتوانیم خدمت بیشتری به مردم برسانیم.
سروری با اشاره به اینکه مسئله روستاها امروز در کشور رها شده و مسئله مهاجرت جمعیت کشور را به مرحله خطرناکی رسانده است، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب نسبت جمعیت روستایی به شهری ۷۰ به ۳۰ بوده است در صورتیکه حالا برعکس است. ما از شروع انقلاب جمعیت را جا به جا کرده ایم و با این کار هم روستاها را ناکارآمد کرده ایم و هم شهرها را شلوغ.
وی ادامه داد: از زمانی که جهاد سازندگی تعطیل شد رسیدگی به امور روستاها نیز کمرنگ شد. پیشنهاد ما این است که بار دیگر سازمان جهاد سازندگی با محوریت شورای عالی استانها راه اندازی شود تا بتوانیم به نظام روستایی کشور رسیدگی نماییم و از آنجائیکه بیشترین شوراهای کشور هم اعضای شورای روستا هستند، می توانیم مفید عمل نماییم.
سروری با اعلان اینکه من فکر می کنم ارتباط منسجمی با دستگاه های دولتی و حکومتی وجود ندارد، اظهار داشت: باید این ارتباط منسجم تر و بهتر باشد و به یاری خدا در طول این مدت کوتاه تشکیل دوره ششم شورای عالی استانها، ارتباط های خوبی برقرار شده است و در مورد بودجه شورای عالی استانها ما با کمک افراد با تجربه توانستیم از مجلس دستور خوبی بگیریم تا بودجه این شورا مستقل باشد.
وی همین طور از نمایندگان خواست با ارتباط موثر با نمایندگان مجلس بتوانند بودجه مستقل شورای عالی استانها را برگردانند.
وی افزود: تصمیم ما بر این است که اعضای شورای عالی استانها در کمیسیون تلفیق مجلس و تمام کمیسیون های دولت حضور داشته باشند تا بتوانند از موضوعات شهری دفاع کنند.
ما در تلاش هستیم سامانه جامع مصوبات که قبل تر در شورای شهر تهران انجام شده بود را برای سراسر کشور راه اندازی نماییم. این سامانه از استانها آغاز می شود و بعد به شهرستان ها می رسد. این خدمت بزرگی به شوراهای سراسر کشور باشد.
اختتام پیام


1400/11/13
22:59:44
0.0 / 5
778
تگهای خبر: ارز , تجربه , خدمات , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد تلاش شورای عالی استانها برای حضور اعضا در کمیسیون های دولت و مجلس
نظر شما در مورد تلاش شورای عالی استانها برای حضور اعضا در کمیسیون های دولت و مجلس
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵