تقویت خدمات درمانی و بهداشتی به ساماندهی محلات کمک می نماید

تقویت خدمات درمانی و بهداشتی به ساماندهی محلات کمک می نماید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه موضوعات درمانی و پزشکی از مهم ترین نیازهای ساکنین محلات است، اظهار داشت: در این راستا با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان بیمه سلامت کشور، حمایت های درمانی و پزشکی در خور توجهی از ساکنین محلات صورت می گیرد.


به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا، دکتر علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیستمین نشست طرح تحول محلات کشور که با حضور دکتر کمال حیدری معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دکتر ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت کشور و نمایندگان سایر دستگاههای ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد ضمن اشاره به این که امروز از مهم ترین نیازهای مناطق حاشیه نشین و محلات کشور، موضوعات درمانی و پزشکی است، اظهار داشت: در این خصوص با هماهنگی هایی که با سازمان بیمه سلامت کشور به عمل آمده است، ساکنین محلات از مزایای بیمه پایه سلامت برای امور درمانی شان بهره مند می شوند.
وی در این خصوص اظهار داشت: قرار شد با همکاری با سازمان بیمه سلامت، فرآیند انجام بیمه پایه سلامت با اولویت کلیه محلات شهر تهران با متولی گری سازمان بیمه سلامت کشور صورت گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در همین راستا معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هم با هدف توانمند سازی محلات به دنبال تقویت مراکز خدمات بهداشتی و درمانی در محلات کشور است.
وی در همین خصوص اظهار داشت: یکی از کارهای اصولی و هدفدار در تقویت محلات کشور، حضور بیشتر پزشکان با عنوان طرح پزشک محله در محلات است که طبق این طرح پزشکان به صورت مجانی خدمات مختلف بهداشتی و درمانی به ساکنان محله عرضه می دهند.
وی افزود: تابحال بیشتر از سه هزار پزشک در این طرح مشارکت کرده اند که لزوم افزایش این رقم با عنایت به گستردگی محلات کشور احساس می شود.
آقامحمدی همینطور اظهار داشت: در کنار تقویت بخش های پزشکی و درمانی با همکاری سازمان بهزیستی، در حوزه روان درمانی هم اقدامات بسیار خوبی در محلات کشور در حال انجام می باشد.
وی افزود: به تجربه دیده شده که سلامت جسم و روان مرتبط به هم است و توجه توامان را می طلبد.

آقامحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه محلات را به مثابه بخش مهمی از زیست اجتماعی شهروندان کشورمان در نظر بگیریم، تصریح کرد: در تلقی عامه این باور وجود دارد که محلات عمدتا مناطق پایین شهر کشور است و این در حالی است در همین شهر تهران منطقه ای مثل فرحزاد است که در بخش شمال غربی شهر قرار دارند.
وی در این خصوص اظهار داشت: برای همین باید فرهنگ عمومی را در محلات کشور با هدف تقویت حس زندگی در بین ساکنینش ترویج داد.
او همینطور اظهار داشت: برای این منظور الان در محلات مدیریت امور فرهنگی و حتی رفاهی و خدماتی به دست ساکنین محله است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تشریح مدل مدیریتی در محلات کشور پرداخت و اظهار داشت: در تمام کوچه های محله، شهردار محله انتخاب شده است و با آموزش هایی که از جانب سازمان شهرداری ها می بینند، ساماندهی محیط تحت استحفاظی شان را برعهده دارند.
وی اظهار داشت: این خانه محله برحسب متولی گری سازمانی که خدمات را در آن محله عرضه می دهد می تواند خانه هلال، خانه اوقاف یا خانه امداد، احسان برکت، خانه رضوی، خانه شهر باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، آقامحمدی در بخش پایانی صحبت های خود اظهار داشت: تمام تلاش بر این محور است که با فعال سازی ظرفیت های دستگاههای ذی ربط در ساماندهی به محلات کشور، بتوانیم تحولی تعیین کننده در محلات و مناطق حاشیه نشین کشور در جهت کاهش صدمه های اجتماعی برداریم، تصریح کرد: با همین هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر پذیرفته که در سال آتی ۶۰ درصد از منابع خویش را برای جلوگیری از اعتیاد در محلات کشور اختصاص دهد.



1400/09/02
23:41:31
0.0 / 5
880
تگهای خبر: ارز , پرداخت , تجربه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد تقویت خدمات درمانی و بهداشتی به ساماندهی محلات کمک می نماید
نظر شما در مورد تقویت خدمات درمانی و بهداشتی به ساماندهی محلات کمک می نماید
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳