مدیركل حفاظت محیط زیست استان تهران تاكید كرد

مبارزه با زمین خواری اولویت اصلی محیط زیست در شمیرانات

مبارزه با زمین خواری اولویت اصلی محیط زیست در شمیرانات به گزارش حراج کن مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: مبارزه و پیشگیری از زمین خواری اصلی ترین مأموریت و اولویت کارکنان محیط زیست شمیرانات است.



به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا سعید محمودی در حاشیه بازدید آخر هفته گذشته خود از منطقه حفاظت شده ورجین با تکیه بر لزوم دقت در پایش ها و گشت های کنترل در این منطقه اظهار داشت: مبارزه و پیشگیری از زمین خواری بعنوان اصلی ترین مأموریت و اولویت کارکنان محیط زیست شمیرانات تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری پرونده های قانونی جاری به منظور رفع تصرفات اراضی از چنگال متخلفان در این منطقه و آزادسازی زیست بوم های طبیعی تحت مدیریت، با جدیت از جانب محیط زیست استان تهران در حال پیگیری است، اظهارکرد: بر مبنای آمار موجود با پیگیری این اداره کل، در طول شش ماه نخست سال جاری ۱۹ پرونده تصرف رسیدگی و منجر به صدور رای و اجرا آن شده است که در نتیجه ۳۱ هزار و ۵۶۴ مترمربع از اراضی تصرف شده از چنگال متصرفان رهاسازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همینطور از کاهش آمار تخلفات شکار در این منطقه اطلاع داد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تخلفات شکار و صید منطقه حفاظت شده ورجین، در شش ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه پارسال روند کاهشی و دستگیری شکارچیان قبل از مبادرت به شکار در این زمان افزایش داشته است.

محمودی همینطور در انتها هفته گذشته با حضور در پاسگاه محیط بانی شکرآباد منطقه حفاظت شده کویر ورامین ضمن گفتگو با محیط بانان، از آبشخورهای حیات وحش منطقه بازدید کرد و روند حفاظت از حیات وحش منطقه در شش ماهه دوم را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی در جریان بازدید از آبشخور چشمه میل منطقه حفاظت شده کویر اظهار داشت: بر مبنای پیشبینی مدلهای اقلیمی خشکسالی همچنان ادامه دارد و تا آخر آبان ماه دمای میانگین از نرمال بالاتر و میزان بارندگی کمتر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برای مواجهه به این شرایط اقلیمی سخت، پیشبینی لازم برای حیات وحش منطقه انجام شده و در حال پیگیری است، اظهارکرد: نظارت بیشتر بر کیفیت آبشخورها و تهیه علوفه برای حیات وحش همچون این تمهیدات است.





منبع:

1400/07/17
19:55:11
0.0 / 5
423
تگهای خبر: ارز , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مبارزه با زمین خواری اولویت اصلی محیط زیست در شمیرانات
نظر شما در مورد مبارزه با زمین خواری اولویت اصلی محیط زیست در شمیرانات
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳