امانی خبر داد

بدهی ۶۰ هزار میلیاردی و طلب ۳۰ هزار میلیاردی شهرداری از دولت و ارگان های مختلف

بدهی ۶۰ هزار میلیاردی و طلب ۳۰ هزار میلیاردی شهرداری از دولت و ارگان های مختلف به گزارش حراج کن عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بر ضرورت تشکیل ستاد و یا کارگروه تعیین تکلیف بدهی و طلب های شهرداری تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری از دولت و ارگان های مختلف ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب دارد.


ناصر امانی در گفتگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت بدهی و مطالبات شهرداری تهران از دولت و سایر دستگاه ها اظهار نمود: برپایه گزارش شهردار سابق تهران که در انتهای دوره قبلی مدیریت شهری اعلام کرد، شهرداری تهران حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم مشخص بودن رقم بدهی های شهرداری اظهار داشت: بدهی های شهرداری به بانک کاملا مشخص است و به صورت دقیق ثبت شده اما فکر می نماییم که بدهی ها به پیمانکاران آنقدر که می گویند نیست و احیانا در بررسی های دقیق این رقم کاهش می یابد؛ چون که باید اسناد دریافتی و بدهی تطبیق داده شود و معمولاً پرداخت های علی الحساب ثبت نشده و بعنوان بدهی به حساب می آید، در حالیکه اگر بخواهیم دقیق بدهی ها را مشخص نماییم بطور قطع از ۶۰ هزار میلیارد تومان کمتر است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه به صورت مثال در چند منطقه وضعیت بدهی ها را چک کردیم و متوجه شدیم به علل فوق الذکر میزان بدهی ها حدود ۳۰ درصد کمتر شده است در مورد طلب های شهرداری از دولت و سایر دستگاه ها اظهار نمود: حناچی شهردار سابق تهران در آخرین گزارش گفته است که شهرداری تهران از دولت و ارگان های مختلف حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان طلب دارد که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن قطعی است.
امانی با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد دادیم که یک ستاد برای تعیین تکلیف وضعیت بدهی و طلب های شهرداری تشکیل گردد، خاطرنشان کرد: حالا که رابطه شهردار تهران با دولت خوب است، زمان آن رسیده که تکلیف بدهی ها و طلب ها مشخص شود.
او همینطور در مورد آخرین وضعیت سند تحویل و تحول مدیریت شهری ششم اظهار نمود: شهرداری دو ماه فرصت دارد که این سند را تدوین و در اختیار شورای شهر قرار دهد و تا آنجاییکه آگاه شدیم کارگروه های مالی، شهرسازی، عمرانی و نیروی انسانی تشکیل شده و درحال فعالیت هستند.




منبع:

1400/06/24
14:18:52
0.0 / 5
594
تگهای خبر: بانك , پرداخت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد بدهی ۶۰ هزار میلیاردی و طلب ۳۰ هزار میلیاردی شهرداری از دولت و ارگان های مختلف
نظر شما در مورد بدهی ۶۰ هزار میلیاردی و طلب ۳۰ هزار میلیاردی شهرداری از دولت و ارگان های مختلف
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵