در كمیسیون بودجه مطرح شد:

تاکید وزیر پیشنهادی کشور بر انتخاب استانداران قوی

تاکید وزیر پیشنهادی کشور بر انتخاب استانداران قوی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه وزیر پیشنهادی کشور در جلسه این کمیسیون آگاهی داد.


محمد خدابخشی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی کشور در جلسه بعدازظهر امروز(دوشنبه، 25 مرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: احمد وحیدی در این جلسه حضور یافته و ضمن تشریح برنامه ها و رویکرد های خود در وزارت کشور، به سئوالات و دغدغه های نمایندگان پاسخ داد.
وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور بر روی فاکتورهای تعیین استانداران تاکید و اعلام کرد، نمود عملی مردم سالاری باید در فرمانداری ها و بخشداری ها دیده شود و بر این اساس باید از نیروهای انقلابی، جهادی، عاقل، سازگار با مردم و خدمتگزار به آنها در این عرصه ها بهره برد.
خدابخشی افزود: همین طور وحیدی در این جلسه بر روی انتخاب استاندارانی قوی از نظر اجرائی که در حد وزیر باشند، تاکید و اظهار کرد، حتما از مشورت مجمع نمایندگان مجلس در این خصوص بهره خواهد گرفت.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: وی اجرای سند آمایش استانی را یکی دیگر از برنامه های خود برشمرد و اعلام کرد، سند آمایش سرزمینی تجلی سیاست های جغرافیایی در زمینه های مختلف است و در صورت اجرای این سند، تعادل سرزمینی و امنیت پایدار هم ایجاد خواهد شد.
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به دغدغه های نمایندگان، اظهار داشت: نمایندگان نیز مطالبی درباره تقسیمات کشوری و تعامل میان وزارت کشور با مجمع نمایندگان برای انتخاب استانداران به سبب داشتن بیشترین ارتباط نمایندگان با استانداران و فرمانداران، مطرح نمودند و وحیدی نیز ضمن رد شایعاتی در خصوص نداشتن روحیه تعاملی، بر تعامل بیشتر اصرار کرد.
خدابخشی افزود: در مجموع دیدگاه نمایندگان باتوجه به سابقه اجرائی و برنامه های ارائه شده، نسبت به وزیر پیشنهادی کشور، مثبت بود.



1400/05/26
16:30:06
0.0 / 5
366
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد تاکید وزیر پیشنهادی کشور بر انتخاب استانداران قوی
نظر شما در مورد تاکید وزیر پیشنهادی کشور بر انتخاب استانداران قوی
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳