شهردار تهران عنوان كرد

تغییر رویكرد مدیریت شهری در تخصیص بودجه از شمال به جنوب شهر

تغییر رویكرد مدیریت شهری در تخصیص بودجه از شمال به جنوب شهر شهردار تهران، مهم ترین چالش ها و فرصت های منطقه ۲۲ و تغییر رویکرد مدیریت شهری را در دوره پنجم شرح داد و گفت امروز 55 درصد اعتبارات به جنوب شهر اختصاص پیدا می کند.


به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۲۲ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: منطقه ۲۲ همچون مناطقی است که دیرتر از مناطق دیگر شکل گرفته است، این منطقه این شانس را داشت که بر مبنای برنامه و با نقشه از پیش تعیین شده شکل بگیرید چونکه سایر مناطق در ۲۰۰ سال و قسمتی دیگر در ۴۰-۵۰ سال گذشته شکل گرفته است.
شهردار تهران اضافه کرد: این فرصت بود که تمام نیازهای تهران در منطقه ۲۲ شکل بگیرد و توسعه مسکونی می توانست آخرین نیاز منطقه باشد نه نخستین نیاز و امروز بارگذاری سنگینی در منطقه شکل گرفته که خارج از طرح تفصیلی است.
وی افزود: طرح تفصیلی منطقه که به تصویب رسید نقشه راه آینده شد و همکاران اشاره کردند که میزان طرح های خدماتی در منطقه پایین است.
حناچی اظهار داشت: در بخش آب و فاضلاب هم منطقه ۲۲ از برنامه ها عقب افتاده است که با تفاهمنامه انجام شده با دیگر نهاد ها امروز پیشرفت ۳۰ درصدی دارد و باید تاکید کنم توسعه فضای سبز و سرانه عمومی از برنامه های مهم شهرداری است و چیتگر، پردیسان، لویزان و عباس آباد ریه های شهر تهران هستند که همواره باید تمیز باشند.
وی درباره نکات موجود در گزارش عملکرد عرضه شده در صحن شورا بیان نمود: روز گذشته در صحن شورای شهر تهران گزارش عملکرد عرضه شد که چند نکته در آن وجود داشت که برای ما هم جالب بود که یکی از آنها این بود که تخصیص اعتبار در بخش شمال و جنوب شهر به توازن رسید و امروز میتوان گفت ۴۵ تا ۵۵ درصد تخصیص منابع عکس شده است و امروز ۵۵ درصد منابع در جنوب شهر هزینه می شود.
شهردار تهران افزود: افتتاح خطوط مترو در جنوب شهر همچون اقدام هایی است که میتوان به آن اشاره نمود و راه اندازی پارک های محلی در جنوب شهر رشد بیشتری داشته و تا آخر دوره، دیگر محله ای نیست که پارک محله ای نداشته باشد.
وی درباره مدیریت شهری این دوره بیان نمود: گزارش های تهیه شده نشان داده است در این دوره مدیریت شهری ما ۳۰ درصد شهر را ارزان تر اداره کردیم و راه اندازی مترو به شهرستان های اقماری از دیگر برنامه های دوره است و باید تاکید کنم این اقدام ها در راه خرد جمعی با شورای شهر تهران و استفاده از نیروهای داخلی مدیریت شهری است.
پیروز حناچی اضافه کرد: به جز یک نفر تمامی مدیران شهری از داخل مجموعه منصوب شدند و این افتخاری است چونکه ما دوره ای داشتیم که بازنشستگان نیروهای مسلح بیشترین مسئولیت را در شهرداری داشتند.
شهردار تهران افزود: سعی کردیم به شعارهایی که دادیم عمل نماییم و یکی از خروجی ها این بود که برای رسیدن به شهر پاک و بدون آلودگی، توسعه مترو و حمل و نقل عمومی را برنامه ریزی و اقدام کردیم.
وی اظهار داشت: ۷۲ پروژه ای که امروز راه اندازی شد با رویکرد محله محوری بود و در انتخاب آنها هم تلاش شد از ظرفیت شورایاری ها استفاده گردد و ۵۰ درصد بودجه هم به طرح های توسعه محلی اختصاص پیدا کرده است.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، شهردار تهران اضافه کرد: از تلاش تمام همکارانم در منطقه ۲۲ تشکر می کنم که حتی با کسالت و عمل قلب باز هم به جد برنامه مدیریت شهری را دنبال کردند.




منبع:

1400/03/12
22:57:31
0.0 / 5
501
تگهای خبر: ارز , خدمات , طلا , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد تغییر رویكرد مدیریت شهری در تخصیص بودجه از شمال به جنوب شهر
نظر شما در مورد تغییر رویكرد مدیریت شهری در تخصیص بودجه از شمال به جنوب شهر
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴