علایم سوختن موتور یخچال

علایم سوختن موتور یخچال به گزارش حراج کن درست است که سوختن موتور یخچال بدترین اتفاق امکان دارد اما اگر نتوان به درستی علایم این اتفاق را شناسایی کرد، باید منتظر مشکلات بعدی بود.



به گزارش حراج کن به نقل از مهر، با شناخت علایم سوختن موتور یخچال میتوان بموقع و سَر بزنگاه به داد یخچال رسید! درست است که سوختن موتور یخچال بدترین اتفاق امکان دارد اما اگر نتوان به درستی علایم این اتفاق را شناسایی کرد، باید منتظر مشکلات بعدی بود. پس اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، باید بدانید که به احتمال زیاد موتور یخچال شما سوخته است و می توانید از خدمات تعمیر یخچال فریزر تعمیرسرا استفاده کنید.
داغ شدن کمپرسور از علایم سوختن موتور یخچال است
در زمان نیم سوز شدن کمپرسور یا موتور یخچال، قدرت مورد نیاز برای به چرخش درآوردن گاز مبرد در مدار ایجاد نمی گردد، ازاین رو یخچال سرمای مورد نیاز را تأمین نمی نماید. در این میان، برد فرمان نمی تواند دستور قطع کار کمپرسور را ارسال نماید و در نتیجه بیش از اندازه معمول کار می کند. کارکرد نامتعارف کمپرسور سبب داغ شدن و تولید گرما می شود.
عدم شنیدن صدای کارکرد یخچال باید جدی گرفته شود
اگر صدای کارکرد یخچال را نشنیده اید، پس با یکی از مهم ترین علایم سوختن موتور یخچال مواجه هستید. در حالت عادی از یخچال صدایی در خصوص کارکردش شنیده می شود اما اگر احساس کردید یخچال هیچ گونه صدایی ندارد! مشکل از کمپرسور است. گاهی اوقات هم عکس این قضیه وجود دارد، به جای عدم وجود صدا، صداهایی بلندی به گوش می رسد، در این مواقع مشکل از عدم کارکرد صحیح کمپرسور است.

سر و صدای زیاد هنگام روشن بودن یخچال مهم است
همان طور که در بالا بیان کردیم، شنیدن سرو صدای زیاد هم از مشکلات در ارتباط با سوختن موتور یخچال است. در هنگامی که موتور توان رسیدن به درجه حرارت تعیین شده توسط ترموستات را نداشته باشد به فَن فشار وارد می نماید. به این ترتیب، فَن یخچال سبب تولید سر و صدای زیاد می شود. دلیل دیگر صدای زیادی یخچال می تواند در ارتباط با جمع شدن گرد و غبار اضافی در داخل کمپرسور باشد.
گرمای غیر معمول داخلی از علایم سوختن موتور یخچال است
مهم ترین وظیفه کمپرسور یخچال، فراهم آوردن سرمای مورد نیاز است هم برای یخچال و هم فریزر است. اما اگر احساس کردید داخل یخچال سرد نیست یا این که دمای یخچال با دمایی که تنظیم کردید مطابق ندارد، مشکل را باید در ارتباط با موتور دانست. مهم ترین نشانه از گرم شدن داخل یخچال، آب شدن مواد غذایی منجمد است. در این گونه موارد لازم است سریعاً به یک مرکز تعمیر یخچال ال جی تعمیرسرا رجوع کنید.
بلند شدن بوی سوختگی از نشانه ای از خرابی موتور یخچال است
در صورت عدم کارکرد صحیح بخش های مختلف یخچال مانند یاتاقان ها، پیستون ها و رینگ ها، از یخچال سر و صدای زیادی شنیده می شود. این اتفاق سبب تولید گرمای بیش از اندازه می شود، در نتیجه بوی سوختگی سیم ها احساس می شود. در واقع، هر وقت احساس کردید از یخچال بوی غیر معمول روغن یا سوختگی بلند شده است، باید این احتمال را بدهید که موتور یخچال سوخته است.

شروع به کار و توقف سریع موتور یخچال مشکلی جدی است
اگر بلافاصله با روشن کردن یخچال و آغاز به کار موتور، احساس کردید دستگاه خاموش شد! باید سریعاً مشکل را ارزیابی کنید. در اکثر موارد، این مشکل ناشی از خرابی رله استارت، سوختن موتور یخچال، عدم عملکرد صحیح ترموستات و بُرد معیوب است. در صورت بروز این موراد، یخچال مبتلا به اختلال در کارکرد شده است که در صورت جدی نگرفتن سبب بروز مشکلات بیشتری خواهد شد.
خرابی فن از علایم سوختن موتور یخچال است
موتور در پشت یخچال قرار دارد و فن هم در زیر موتور جای گرفته است که فرایند خنک سازی را انجام دهد. از این جهت که هر دستگاهی طول عمر مشخصی دارد، امکان دارد پس از مدتی فن یخچال عملکرد معمول خویش را از دست بدهد. در نتیجه موتور گرم شده و در خلال استفاده مداوم به سمت سوختگی پیش می رود. در این گونه موارد باید یک متخصص از شرایط فن بازدید به عمل آورد.
در پشت یخچال گرمای خیلی زیادی احساس می شود
به طور معمول، پشت یخچال گرمای زیادی دارد اما اگر گرما در این قسمت بیش از اندازه معمول بود! احتمال سوختگی موتور یخچال وجود دارد. مشکلاتی مانند کثیفی کندانسور، مسائل در ارتباط با سیم پیچ ها و سیستم تهویه می توانند دلایلی برای گرم شدن بیش از اندازه موتور باشند. اگر مرتفع ساختن این مشکلات سبب کاهش گرما نشد، به احتمال زیاد موتور یخچال سوخته است.
مجموعه‌ی تعمیر سرا با سابقه ای در حدود ۳۰ سال در تعمیر انواع یخچال ها، توانسته بخش اعظمی از مشکلات مردم در این حوزه را رفع و رجوع کند. جهت استفاده از خدمات مشاوره و تعمیر سریع در محل، مجموعه‌ی تعمیر سرا آماده خدمت رسانی به همه شهروندان عزیز است.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1400/02/28
23:39:31
0.0 / 5
800
تگهای خبر: ارز , تولید , خدمات , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد علایم سوختن موتور یخچال
نظر شما در مورد علایم سوختن موتور یخچال
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳