در گزارش حراج كن اعلام شد؛

روند نزولی قیمت تخم مرغ ادامه دارد

روند نزولی قیمت تخم مرغ ادامه دارد رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اظهار داشت: با شرایط فعلی تولید تخم مرغ، حداکثر تا دوماه آینده گرفتار چالش شدید در این عرصه خواهیم شد.


ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام نمود و اظهار داشت: در دو ماه اخیر قیمت تخم مرغ روند نزولی شدید داشته و اکنون به ۴ هزار تومان زیر نرخ مصوب رسیده است.

وی با اشاره به این که شرکت پشتیبانی امور دام در چنین شرایطی باید به بازار ورود و تخم مرغ مازاد را جمع آوری کند، اضافه کرد: پیگیری های ما دراین زمینه منجر به نتیجه نشده است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به این که وقتی شرایط بازار بحرانی شود، مسئولان تولیدکنندگان را مقصر قلمداد می کنند، اظهار داشت: تولیدکننده اگر در تعیین قیمت نقش داشت هم اکنون تخم مرغ را کیلویی ۱۰ هزار تومان نمی فروخت. نبی پور افزود: ما به مسئولان پیشنهاد دادیم که به تشکل ها اجازه ذخیره سازی ۱۰ هزار تن تخم مرغ را بدهند تا در زمان کمبود بتوانیم از این ذخایر استفاده نمائیم و دولت در ازای این ذخیره سازی به مرغداران نهاده بدهد.

وی با اعلان اینکه قیمت تمام شده تولید تخم مرغ در وضعیت فعلی حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان است، اضافه کرد: این زیان منجر می شود مرغداران مرغ های خودرا به کشتارگاه بفرستند و حداکثر تا دوماه آینده با بحران شدید در بازار تخم مرغ مواجه خواهیم شد.

1400/02/27
22:20:51
0.0 / 5
586
تگهای خبر: بازار , تولید , شركت , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد روند نزولی قیمت تخم مرغ ادامه دارد
نظر شما در مورد روند نزولی قیمت تخم مرغ ادامه دارد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵