ساده ترین روش ساخت آزمون آنلاین برای جلوگیری از تقلب در امتحانات

ساده ترین روش ساخت آزمون آنلاین برای جلوگیری از تقلب در امتحانات اگر مدیر موسسه آموزشی، دانشگاه یا مدرسه ای هستید و برایتان برگزاری امتحاناتی بدون امکان تقلب هم مهم می باشد، این مطلب را حتما بخوانید.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، اوایل کرونا، نبود پلت فرم های استاندارد برای آزمون گیری صحیح و قابل اطمینان به معضلی برای مدیران مراکز آموزشی تبدیل گشته بود. در چنین شرایطی بخش آموزش مجبور به استفاده از روش های آنلاین قدیمی و غیر قابل اعتماد شد؛ اما به مرور روش های مطمئن تری در دسترس قرار گرفت و آزمون ساز آنلاین جایگزین این روش ها شد.
ساده ترین و مطمئن ترین روش آزمون گیری در حال حاضر
امروز به جایی رسیده ایم که پیش از آموزش باید به فکر روش ایجاد آزمون باشیم. البته برگزاری آزمون آنلاین در قالب پرسشنامه آنلاین خیلی قبل تر از کرونا هم برگزار می شد.
در این میان استفاده از پلت فرم مناسبی مثل پرس لاین که امکان تقلب را به صفر برساند، ضروری و با اهمیت به نظر می آید.
پرس لاین راهکاری برای کاهش پیام رسانی دانش آموزان و تقلب حین برگزاری آزمون و افزایش شدید اعتبار آزمون است. این راه حل درست چاره همان ایراداتی است که آزمون های آنلاین قدیمی را زیر سوال می برد.
پرس لاین، راهکاری قابل اعتماد و آسان برای مراکز آموزشی پرس لاین، پلت فرم طراحی آزمون، پرسشنامه، نظرسنجی و فرم آنلاینی است که هم اکنون مراکز آموزشی معتبری چون دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد و پیام نور و خیلی از مدارس بزرگ و مؤسسات آموزشی جز کاربران آن هستند.



رفع مشکلات آزمون های غیر استاندارد و به صفر رساندن امکان تقلب از نخستین کارکردهای پلت فرم ساخت آزمون آنلاین پرس لاین است. پرس لاین برای جلوگیری از تقلب و ساده سازی روند برگزاری آزمون از این امکانات بهره مند شده است:
تنظیم مدت زمان پاسخ دهی / تایمر به آزمون آنلاین
به راحتی برای طول زمان آزمون می توانید مدت مشخصی تعیین کنید. با این کار بلافاصله بعد از شروع آزمون تایمر آغاز به کار می کند و بعد از گذشت زمان تعیین شده، صفحه آزمون غیر فعال می شود.
تنظیم زمان و تاریخ شروع و اختتام خودکار آزمون آنلاین
با این شیوه، روزها پیش از آزمون، امکان ایجاد سوالات و تعیین روز و زمان آزمون را خواهید داشت. بدین سان در تاریخ و ساعت مشخصی، بطور خودکار، آزمون شروع و اختتام خواهد یافت.
ارائه کلید بلافاصله پس از اتمام آزمون
با استفاده از این گزینه بعد از آزمون کلید سوالات برای تمام شرکت کنندگان ارسال می شود تا در جریان نتایج آزمون قرار بگیرند.
ارائه گزارش های تحلیلی، آماری برای مدیران و معلمان مدرسه
استفاده از انواع آمارها، نمودارها و چارت ها برای تحلیل روند آزمون، همچون اموری است که مدیران و معلمان مدرسه همیشه به دنبال آن بوده اند.
تصادفی سازی نمایش سوال های آزمون آنلاین
هر آزمون دهنده با این روش ترتیب سوالات را بصورت تصادفی دریافت می کند.
تصادفی سازی گزینه های سوال های چندگزینه ای در آزمون آنلاین
در این روش گزینه های پاسخ هر آزمون دهنده با دیگری متفاوت خواهد بود. با بهره گیری از تصادفی سازی گزینه سوالات و خود سوالات دیگر دانش آموزان امکان تبادل سوالات و گزینه ها با یکدیگر را نخواهند داشت.
انتشار آزمون آنلاین بوسیله واتساپ، تلگرام، پیامک، سایت مدرسه، دانشگاه و غیره
همچنین می توانید لینک آزمون خودرا بوسیله شبکه های اجتماعی مختلف، واتساپ یا ایمیل به اشتراک بگذارید.
مکانیزم های پیچیده برای جلوگیری از تقلب فقط با پرسشنامه های آنلاین پرس لاین
البته شیوه های کاربردی و مخصوصی برای جلوگیری از تقلب در پرس لاین طراحی و تعبیه شده است، از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
امکان احراز هویت و محدود کردن دسترسی به سوالات
با استفاده از این روش، هر آزمون دهنده فقط با کد تعیین شده مخصوص خود می تواند به سوالات دسترسی داشته باشد. این کد می تواند بوسیله پیامک برای او ارسال شود یا شماره دانشجویی او باشد.
سوختن کد احراز هویت
با این شیوه، امکان از میان رفتن کد احراز هویت آزمون دهنده، بعد از ورود به آزمون، وجود دارد. بدین سان که حضور در امتحان فقط برای یک دفعه برای هر فرد وجود دارد.
تنظیم ارائه چندین آزمون متفاوت به کمک شرط
به کمک سوالات شرطی می توانید سوالات مختلف را برای گروه های مختلف آزمون دهندگان طراحی کنید.
جلوگیری از افزایش یا تغییر مدت زمان پاسخدهی در رفرش سوالات آزمون
در صورتی که حین آزمون، کاربری صفحه خودرا رفرش کند، به زمان پاسخگویی او افزوده نخواهد شد و او امکان پاسخگویی مجدد به سوالات را نخواهد داشت.
سوختن لینک اختصاصی پس از ثبت پاسخ آزمون
اختصاص لینک مخصوص به هر آزمون دهنده و سوختن آن بعد از ورود فرد نیز موجب جلوگیری از تقلب می شود.
استفاده از امکانات و ابزارهایی که هم در دسترسند و هم به تسریع امور کمک می کنند و هزینه کمی هم دارند از اصول اولیه مدیریت صحیح در مراکز آموزشی است. جهت استفاده از پرس لاین نیاز به نصب هیچ نوع نرم افزاری نیست و فقط با ورود به سایت پرس لاین و بصورت کاملاً رایگان می توان انواع از آزمون ها را برگزار کرد.

با آزمون ساز پرس لاین می توانید با بهره گیری از تمپلیت مرکز آموزشی خود تجربه کاربری بهتری را برای آزمون دهندگان ایجاد کنید. همچنین، می توانید از زبان های دیگری مانند عربی، انگلیسی و ترکی برای ساخت آزمون آنلاین استفاده کنید.
در صورت بروز هرگونه سوال می توانید از فیلم های آموزشی و پشتیبانی بوسیله تلفن، چت و ایمیل بهره مند شوید. جهت استفاده از امکانات پرس لاین و ساده سازی مراحل برگزاری آزمون آنلاین همین حالا در سایت Porsline.ir ثبت نام نمایید. بعد از ثبت نام در پرس لاین از تخفیف ۲۰ درصدی استفاده از امکانات سازمانی بهره مند شوید و امتحاناتی پیچیده تر و مطمئن طراحی کنید. این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1400/01/29
14:20:26
0.0 / 5
472
تگهای خبر: آموزشی , آنلاین , ابزار , تجربه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد ساده ترین روش ساخت آزمون آنلاین برای جلوگیری از تقلب در امتحانات
نظر شما در مورد ساده ترین روش ساخت آزمون آنلاین برای جلوگیری از تقلب در امتحانات
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵