یك مقام مسئول خبر داد

صادرات تخم مرغ متوقف گردید

صادرات تخم مرغ متوقف گردید مدیر كل دفتر طیور وزارت جهاد كشاورزی اظهار داشت: اختلاف قیمتی كه در چند وقت اخیر برای تخم مرغ بوجود آمد به دلیل صادرات بود كه متوقف گردید.


به گزارش حراج کن به نقل از صدا و سیما، غلامرضا ملک نیا، با اشاره به اینکه سالانه بیشتر از یک میلیون تن تولید تخم مرغ در کشور توزیع می شود اظهار داشت: بدین سان به صورت ماهانه حدود ۸۰ هزار تن تخم مرغ به بازار عرضه می شود. اختلاف قیمتی که در چند وقت اخیر برای تخم مرغ بوجود آمد به دلیل صادراتی بود که انجام شد؛ به صورتی که پارسال در مجموع ۵۰ هزار تن تخم مرغ صادر شد در حالیکه در همین چند ماهه ۶۰ هزار تن تخم مرغ صادر شد که این مورد باعث افزایش قیمت این محصول در بازار شد. مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: هم اکنون صادرات این محصول به صورت کامل متوقف شده و همه تخم مرغ تولیدی در کشور به سمت بازار گسیل داده شده به صورتی که با قیمت مصوب ۱۲ هزار تومان از درب مرغداری تخم مرغ الان به شکل گسترده به میادین میوه و تره بار در حال عرضه است که در نهایت این محصول در میادین با قیمت مصوب مصرف کننده کیلویی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در حال عرضه به مصرف کنندگان است. ملک نیا افزود: به هر میزان که نیاز باشد امکان توزیع تخم مرغ در میادین وجود دارد و امیدواریم با این عرضه گسترده قیمت تخم مرغ به نرخ مصوب برسد چنانچه تابحال این اتفاق تا حدودی محقق شده و قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها از بالای ۳۸ هزار تومان به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است. برای توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در خرده فروشی ها هم هیچ مشکلی وجود ندارد، اما برای این مورد همکاری بیشتر وزارت صنعت و گسترش شبکه توزیع نیاز است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه صادرات تا زمان تعادل بازار ممنوع شده است، اضافه کرد: البته این تصمیم مقطعی است چون که روزی ۱۵۰ تن مازاد تولید داریم که بعد از ایجاد تعادل در بازار اساسا باید صادر شود. ملک نیا با اشاره به اینکه نمی توان زمان دقیقی برای رسیدن قیمت تخم مرغ به نرخ مصوب اعلام کرد، اظهار داشت: عرضه بدون هیچ محدودیتی تا زمانی که نرخ بازار به حد مصوب برسد در همه استان ها ادامه می یابد.
مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون جوجه ریزی در ۶ ماهه اول سال انجام شده، اضافه کرد: این میزان در مقایسه با مقدار مشابه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش دارد که این نشان داده است تولید مناسب می باشد و اگر نهاده ها بموقع تأمین شود هیچ مشکلی در عرضه هم وجود ندارد.

1399/07/11
13:42:30
5.0 / 5
1737
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد صادرات تخم مرغ متوقف گردید
نظر شما در مورد صادرات تخم مرغ متوقف گردید
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳