تزریق ۸ میلیارد یورو پول در اقتصاد ایران

تزریق ۸ میلیارد یورو پول در اقتصاد ایران به گزارش حراج كن معاون اداره تامین اعتبار ارزی بانك مركزی از گشایش فاینانس ۸ میلیارد یورویی كره جنوبی از سوی ۱۲ بانك ایرانی خبر داد و اظهار داشت پروژه ها پس از تائید شورای اقتصاد، به طرف كره ای معرفی خواهند شد.



حمید قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات فاینانس ۸ میلیارد یورویی كره ای ها برای اقتصاد ایران گفت: بر اساس قراردادی كه میان ایران و كره جنوبی به امضا رسیده است، خط اعتباری برای تامین مالی پروژه های تولیدی و عمرانی ایران در نظر گرفته شده و بر اساس آن، پروژه ها توسط طرف ایرانی مشخص و به طرف كره ای معرفی می شوند.
معاون اداره تامین اعتبار ارزی بانك مركزی افزود: هر دستگاه اجرایی پروژه های اولویت دار خود را انتخاب كرده و اگر پروژه ای مربوط به وزارت نفت، پتروشیمی یا پالایشگاه باشد، از سوی دستگاه مربوطه باید به تائید برسد تا مشخص شود كه جزو پروژه های اولویت دار آن وزارتخانه محسوب می شود.
وی تصریح كرد: به عنوان مثال اگر مربوط به راه آهن یا صنعت راهسازی باشد، وزارت راه و شهرسازی باید اولویت آن را تائید كرده و به عبارتی تائیدیه دستگاه ذیربط خود را داشته باشد؛ آنگاه حسب مورد، اگر مصوبه شورای اقتصاد لازم باشد، این شورا، مصوبه مربوطه را صادر خواهد كرد.
به گفته قنبری، بعد از طی همه مراحل مذكور، امكان استفاده از فاینانس برای پروژه فراهم می شود كه البته سهمیه هر دستگاه نیز مشخص شود كه چقدر در نظر گرفته شده است. پس از آن، پروژه برای تامین مالی به طرف كره ای معرفی می شود.
وی اظهار داشت: بعد از معرفی از سوی ایران، بانك كره ای، قرارداد مخصوص را برای هر پروژه و طرح، منعقد كرده و تامین مالی هر پروژه را صورت می دهد؛ به این معنا كه مجموع خط اعتباری كره كه معادل ۸ میلیارد یورو است، مورد استفاده قرار گیرد.
این مقام مسئول در بانك مركزی خاطرنشان كرد: دوازده بانك ایرانی در حال حاضر می توانند این تسهیلات را دریافت كنند.
 

1396/06/06
23:47:48
5.0 / 5
4799
تگهای خبر: اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد تزریق ۸ میلیارد یورو پول در اقتصاد ایران
نظر شما در مورد تزریق ۸ میلیارد یورو پول در اقتصاد ایران
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲