مهر گزارش می‎‎ دهد

نخستین نماد تسه سال 99 با ركوردشكنی وارد بازار سرمایه شد

نخستین نماد تسه سال 99 با ركوردشكنی وارد بازار سرمایه شد به گزارش حراج كن نخستین نماد معاملاتی اوراق تسهیلات مسكن سالجاری با فروش ۶۱ هزار برگه در معاملات امروز فرابورس، از روز گذشته وارد بازار سرمایه شد.



به گزارش حراج كن به نقل از مهر، از روز گذشته (سه شنبه ۲ اردیبهشت) نماد معاملاتی تسه ۹۹۰۱ (اوراق تسهیلات مسكن صادره در فروردین ۹۹) بعنوان نخستین نماد معاملاتی زیرمجموعه تسه امسال وارد بازار سرمایه شد.
در معاملات امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت) این اوراق با فروش ۶۱ هزار برگه توانست ركورد بیشترین فروش روزانه اوراق تسهیلات مسكن امسال را به نام خود ثبت كند.
ارزش كل معاملات این نماد در روز جاری، ۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود این در شرایطی است كه ارزش كل بازار اوراق تسهیلات ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود كه نشان داده است بیشتر از ۳۰ درصد ارزش كل معاملات امروز اوراق تسهیلات مسكن به نماد تسه ۹۹۰۱ اختصاص داشته است.
تعداد معاملات تسه ۹۹۰۱ هم ۴ هزار و ۲۴۷ فقره معامله بود كه توانست ركورد بیشترین تعداد معاملات نمادهای زیرمجموعه تسه در سال ۹۹ را به خود اختصاص بدهد.
گفتنی است اوراق حق تقدم گواهی استفاده از تسهیلات مسكن با دو نماد تسه (اوراق تسهیلات مسكن وابسته به بانك مسكن كه به دارندگان حساب سپرده ممتاز تعلق می گیرد) و تملی (اوراق تسهیلات مسكن صادره از جانب بانك ملی) در بازار فرابورس و با هدف اعطای تسهیلات خرید یا ساخت مسكن به متقاضیان اعطا می شود.
اولین اوراق تسهیلات بانك ملی در سال ۹۹ هم با نماد تملی ۹۰۱ از روز گذشته وارد بازار سرمایه شد و توانست در معاملات امروز، در بالاترین قیمت این اوراق طی دو ماه اخیر با قیمت ۱۸ هزار تومان به فروش برسد.

1399/02/04
14:06:12
5.0 / 5
3131
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد نخستین نماد تسه سال 99 با ركوردشكنی وارد بازار سرمایه شد
نظر شما در مورد نخستین نماد تسه سال 99 با ركوردشكنی وارد بازار سرمایه شد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲