اخطار هواشناسی نسبت به هجوم ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان

اخطار هواشناسی نسبت به هجوم ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان به گزارش حراج كن ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با وجود بارش های قابل توجه در پاییز و زمستان سال جاری و وجود رطوبت كافی در اعماق خاك، انتظار می رود تا بهار سال جاری ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان هم وارد شوند.


محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا تصریح كرد: از آغاز سال زراعی تا امروز سه شنبه 131 میلی متر باران در استان باریده كه نسبت به بلندمدت 160درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینكه بارش های پنج ماه اخیر استان 15 درصد از تمام بارش های سال زراعی گذشته هم بیشتر است، اضافه كرد: بر مبنای خروجی الگوهای بلندمدت بارش انتظار می رود در ادامه سال و ابتدای سال آینده هم سامانه های بارشی سیستان و بلوچستان را فرا گیرد.
مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: به صورت كلی در ادامه اسفند تا 11 فروردین بارش های نیمه شمالی و جنوبی استان بیشتر از نرمال ارزیابی می شود.
حیدری با اشاره به اینكه نرم بارش های دریافتی استان در اسفند و فروردین ماه به ترتیب 20.5 و 15.5 میلی متر است، اظهار داشت: امید است با بارش های اسفندو فروردین، میانگین بارش استان به بیشتر از 150 میلی متر برسد.
وی با تاكید بر اینكه مدلهای جوی دراز مدت از صحت 70 درصدی برخوردار می باشند، اضافه كرد: با عنایت به فاصله زمانی باقی مانده تا فروردین و اردیبهشت، نمی توان پیشبینی دقیقی از میزان بارش های استان در ماه های آینده عرضه كرد.
این مسئول در ادامه با اشاره به رطوبت باقی مانده از فعالیت سامانه های اخیر در اعماق خاك و رویش گیاهان در دشت های نیمه جنوبی استان، اظهار داشت: شرایط هجوم ملخ های صحرایی در زمین و لایه های زیرین جو سیستان و بلوچستان وجود دارد و احتمال می رود این حشره مزاحم در فصل بهار وارد استان شود.
حیدری افزود: دمای مناسب هوا، وزش بادهای غربی-جنوب غربی در لایه های زیرین جو و ادامه بارش ها پیشبینی هجوم ملخ های صحرایی به استان را قوت می بخشد.



1398/12/06
23:52:21
5.0 / 5
3934
تگهای خبر: ارز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد اخطار هواشناسی نسبت به هجوم ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان
نظر شما در مورد اخطار هواشناسی نسبت به هجوم ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱