در جشن ششمین سالگرد افق كوروش اعلام شد:

حضور افق كوروش در ۳۴۳ شهر ایران

حضور افق كوروش در ۳۴۳ شهر ایران به گزارش حراج كن در جشن ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه های افق كوروش با اشاره به حضور فعال این فروشگاه در ۳۱استان و ۳۴۳شهر ایران، بر دستیابی به چشم انداز شركت برای حضور در لیست ۲۵۰خرده فروش برتر دنیا تاكید گردید.



به گزارش حراج كن به نقل از مهر به نقل از روابط عمومی شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش، جشن ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش با حضور مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره، اعضای هیات مدیره، معاونین و همكاران ستاد مركزی این شركت در هتل بزرگ ارم برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم، امیرخسرو فخریان مدیرعامل شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش ضمن تبریك ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش و قدردانی از تلاش و زحمات همكاران در جهت پیشبرد اهداف شركت، گزارش مختصری از روند فعالیتها و دستاوردهای این فروشگاه عرضه داد.
وی اضافه كرد: تعداد شعب فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش در انتها سال قبل ۱۱۰۴ شعبه بود اما الان تعداد شعب افق كوروش به بیشتر از ۱۷۰۰ شعبه رسیده و این شركت موفق شده كه تا كنون با آغاز به كار شعبه در ۸۳ شهر در بیشتر از ۳۴۳ شهر ایران حضور فعال داشته باشد.
مدیرعامل شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش افزود: تعداد پرسنل فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش طی یك سال قبل به بیشتر از ۱۲ هزار نفر رسیده و تعداد مشتریان افق كوروش هم به ۵۵۵ هزار مشتری در روز ارتقا پیدا كرده و فروش ناخالص شركت هم با حدود دو برابر افزایش به ۱۰۰۹ میلیارد تومان رسیده است.
فخریان ضمن تاكید بر چشم انداز این شركت برای حضور در میان ۲۵۰ خرده فروش برتر دنیا تا سال ۱۴۰۴ بیان كرد: برای دستیابی به این چشم انداز علاوه بر قیمت باید نسبت به ارتقای كیفیت خدمت رسانی اقدام نماییم و در بحث نوآوری هم از دنیا عقب نمانیم.
وی به اهمیت تجربه مشتری در راه موفقیت های سازمانی اشاره نمود و اضافه كرد: در فروشگاه های زنجیره ای تجربه مشتری باعث می شود كه افراد وارد فروشگاه شوند بنابراین برای ایجاد تجربه خوب مشتری لازم است مشتری مداری را در اولویت امور قرار دهیم.
فخریان توجه به قیمت های رقابتی كالا در فروشگاه های زنجیره ای را از ملزومات دانست و اظهار داشت: سورپرایز كردن مشتری و نوآوری از دیگر مواردی است كه باید در موضوعات مختلف منجمله پروموشن ها، تبلیغات، قرعه كشی و.... به آن توجه ویژه ای شود چون كه مردم همیشه خواستار مشاهده ی تغییرات در فروشگاه ها هستند.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش در دسترس بودن فروشگاه ها را در ایجاد تجربه مطلوب برای مشتری اثر گذار دانست كه در فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش با توسعه شعب به وقوع پیوسته است.

فخریان بر اهمیت سرمایه انسانی در شركت تصریح كرد و تصریح كرد: مبحث وفادارسازی سازمانی با شعار حاصل نمی گردد بلكه باید تغییرات و اتفاقاتی دست به دست هم دهند تا بتوانیم ضمن رشد و ارتقای همكاران، به این مهم هم دست یابیم.
وی افزود: در دنیا به آموزش نیروهای انسانی اهمیت ویژه داده می شود و در شركت هایی در سطح افق كوروش حدود ۴۰ ساعت در سال پرسنل آموزش می بینند كه باید به این استاندارد جهانی هم دست پیدا نماییم.
فخریان در عین حال تعادل بین كار و زندگی را برای همكاران این شركت مورد تاكید قرار داد و برنامه های شركت را پیرامون این مورد مهم یاد شده قرار داد.
مدیرعامل شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش مبحث شایسته سالاری در شركت را یاد شده قرار داد و عنوان كرد: مبحث شایسته سالاری به همراه تعهد و تعلق سازمانی همكاران از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد به طوریكه مسیر شغلی تمامی افراد باید شفاف و مشخص باشد و تمامی همكاران باید از عملكرد شركت بهره مند شوند و در جهت رشد شركت برای همكاران برنامه توسعه درآمدی و شغلی داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به یكپارچگی تأمین كالا در افق كوروش بعنوان یكی از نقاط قوت این شركت، اضافه كرد: تامین كالا در حوزه زنجیره سرد و فریزری هم تكمیل شده است و زنجیره تأمین در بحث توزیع هم خیلی خوب عمل كرده و روز به روز در بحث لجستیك در حال بهبود وضعیت و تقویت اقدامات هستیم.
فخریان با بیان اهمیت ویژه ایجاد نشان اختصاصی بیان كرد: با عنایت به اینكه حجم فروش افزایش پیدا كرده و می توانیم در كارخانه های گوناگونی سفارش ثبت نماییم، این توان وجود دارد كه كالاها با نشان اختصاصی و با قیمت رقابتی تر نسبت به سایر فروشگاه های زنجیره ای عرضه شوند و امیدواریم بتوانیم مبحث نشان اختصاصی را با جدیت پیگیری نماییم.
وی همكاری استراتژیك با تأمین كنندگان را از دیگر مواردی عنوان نمود كه باید به آن توجه ویژه داشته باشیم كه بتوانیم یك رابطه برد - برد با آنها ایجاد نماییم.
فخریان به زیرساخت های مورد نیاز در راه دستیابی به چشم انداز سازمانی اشاره نمود و اظهار داشت: تكنولوژی زیرساخت موضوعی است كه به جدیت در دنیا در حال پیگیری است بنابراین افق كوروش هم در این حوزه نباید غافل بماند و به این سمت باید در حركت باشد كه خوشبختانه و در نخستین گام استقرار ERP را آغاز كردیم و امیدواریم بزودی بتوانیم از نرم افزار یك پارچه استفاده كنیم.
وی از فرهنگ سازمانی بعنوان یكی از مهمترین زیرساخت های لازم در راه موفقیت یاد كرد و اظهار داشت: فرهنگ سازمانی بر پایه ارزش های بنیادینی همچون صداقت، توجه به ذی نفعان همچون همكاران، مشتریان، صاحبان سرمایه و تأمین كنندگان بنا شده است.
فخریان به چالش های موجود و ضرورت رویارویی با آنها اشاره نمود و بیان كرد: برخی ساختارهای سازمانی مستلزم تغییر هستند چونكه با رفتارهای امروز نمی توانیم پاسخگوی چالش های آینده خود باشیم، بر همین مبنا سناریو نویسی و پیشبینی چالش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند.
وی در انتها ابراز امیدواری كرد كه در كنار همكاران چالش های پیش رو را به حداقل رسانده و برنامه های اعلام شده را با قدرت به پیش برانند و جشن ۱۴۰۴ به مناسبت قرار گرفتن در میان ۲۵۰ خرده فروش برتر دنیا برگزار شود.
مسعود گودرزی نایب رییس هیأت مدیره شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش ضمن تبریك به مناسبت ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه زنجیره ای همواره تخفیف افق كوروش با اشاره به فروش ۵۱۴ میلیارد دلاری والمات بعنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای دنیا و سود ۶.۷ میلیارد دلاری این شركت، عنوان كرد: استارباكس كمتر از یك بیستم والمارت فروش دارد اما حدود ۲ سوم والمارت سود كسب می كند چونكه ایده نوآورانه ای برای قیمت گذاری كالا به كار بسته است و قیمت ها را بر مبنای نوروماركتینگ تعیین كرده است.
به گفته وی، در فروشگاه های زنجیره ای سه دسته كالاهای بایدی، الزامی و اختیاری وجود دارد؛ از آنجایی كه ۷ درصد كالاهای بایدی مورد نیاز خانواده است، بنابراین با وجود سود پایین و یا حتی ضرر هم باید در سطح فروشگاه موجود باشد و ۱۸ درصد كالاهای الزامی هم با سود كم عرضه می شود و ۷۸ درصد كالاها اختیاری است كه برای شركت سود آورند ازاین رو چنانچه این تناسب برقرار شود رضایت مشتری و سودآوری توامان ایجاد می گردد.

وی بیان كرد: دنیا به سرعت به سمت نوآوری پیش روی می كند و برای درك بهتر این مطلب می توان به فروشگاه زنجیره ای تسكو اشاره نمود كه در رده برترین های دنیا قرار دارد و صد در صد فروش خویش را به باشگاه مشتریان خود مختص كرده است.
گودرزی با تاكید بر این مورد كه فروشگاه های زنجیره ای برتر دنیا یك شبه به این جایگاه دست پیدا نكرده اند، تصریح كرد: ایده ها به طور معمول به مرور زمان تغییر می كند و در دنیا رفتارهای مشتری و تمام عوامل تاثیر گذار را معادل سازی می كنند و سرعت زمان را بالا می برند تا پی به مشكلات احتمالی آینده ببرند و نسبت به جلوگیری از آن اقدام نمایند.
وی همینطور با اشاره به تقسیم بندی مشكلات به قابل پیشگیری و غیرقابل پیشگیری اظهار داشت: برای مشكلات قابل پیشگیری نباید ریسك كرد بلكه باید مدیریت و برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع آنها انجام داد و كیفیت چشم انداز را بالا برد.
گودرزی در ادامه بیان كرد: از ۲۵۰ خرده فروش برتر دنیا، نزدیك به ۱۰۰ برند در دسته رقبای ما قرار ندارند و در خرده فروشی های سوخت و بنزین، پوشاك و سایر موارد قرار دارند؛ اما می توان هدف حضور در میان ۵ فروشگاه زنجیره ای برتر خاورمیانه را برای سال ۱۴۰۴ در نظر داشته باشیم و با پشتوانه همكارانی كه تا كنون نشان داده اند كه انسان هایی با اهداف بزرگ هستند، پیشروی نماییم.


منبع:

1398/09/20
21:37:58
5.0 / 5
4786
تگهای خبر: ارز , اهدا , برند , پوشاك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد حضور افق كوروش در ۳۴۳ شهر ایران
نظر شما در مورد حضور افق كوروش در ۳۴۳ شهر ایران
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱