چرایی تردد كامیون های دودزا در ایام آلوده تهران به رغم ممنوعیت

چرایی تردد كامیون های دودزا در ایام آلوده تهران به رغم ممنوعیت به گزارش حراج كن مشاور معاون حمل و نقل شهردار تهران با انتقاد از آنچه عدم همكاری پلیس راهور برای كنترل و برخورد یا كامیون های دودزا و آلاینده خواند، خواهان بهره گیری كامل از زیرساخت های مكانیزه هوشمند به نفع سلامتی مردم شهر شد.


علی پیرحسینلو در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه ممنوعیت تردد كامیون ها كمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، اظهار داشت: سالهاست كه استفاده از شیوه های سنتی كنترل خودرو های متخلف همچون برقراری ایست بازرسی، كمین كردن، كنترل دستی مدارك و... منسوخ شده و با عنایت به حجم خودرو ها و تاثیری كه آلایندگی آنها بر سلامتی شهروندان دارد، ضروریست كه از شیوه های كنترلی مكانیزه و زیرساختی به نفع سلامتی مردم شهر استفاده گردد.
وی با اشاره به اینكه سال قبل معاونت حمل و نقل شهرداری بیشتر از 30 سامانه دوربین های نظارتی را در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نصب كرد تا تردد خودرو ها بخصوص كامیون های دودزا و معاینه فنی آنها را به صورت مكانیزه كنترل كند، اضافه كرد: با اینكه الان تمامی مبادی ورودی و خروجی تهران زیر چتر نظارت دوربین ها هستند و زیرساخت های كاملی وجود دارد اما نمی توان از این ظرفیت برای نجات مردم از بحران آلودگی هوا بهره برد چونكه متاسفانه پلیس راهور ناجا همكاری لازم را ندارد.
به گفته وی، با وجود گذشت یك سال متاسفانه هنوز كد تخلف و امكان جریمه برای اغلب این دوربین ها از جانب پلیس راهور فعال نشده و امكان استعلام VIN خودرو ها هم در اختیار شهرداری قرار نگرفته است تا ما بتوانیم به تفكیك نوع خودرو نسبت به شناسایی موارد سنگین، فرسوده و آلاینده اقدام نماییم. بعنوان مثال با عنایت به مصوبه اخیر كمیته اضطرار آلودگی هوا از روز دوشنبه ۲۰ آبان تا آخر هفته، تردد كلیه كامیون ها به استثناء خودرو های حامل سوخت و مواد غذایی فاسدشدنی ممنوع می باشد. اما وقتی همین ترددهای غیرمجاز و باعث آلودگی در سامانه ثبت می شود، به علت عدم دسترسی به اطلاعات خودرو نمی توان نوع خودرو را تشخیص داد و همینطور به دلیل تعریف نشدن كد جریمه، امكان اعمال قانون و اجرای مكانیزه مصوبه كارگروه به منظور بازدارندگی هم وجود ندارد.
پیرحسینلو با اشاره به اینكه البته پلیس می تواند به روش های قدیمی و با استقرار نیروی انسانی و كنترل دستی چند معبر را كنترل كند، پرسید: مگر همكاران خوب ما در پلیس راهور تهران بزرگ چند نیرو در خیابان دارند و مگر ماموران پلیس چند كامیون را می توانند متوقف كنند و یا نسبت به كنترل مدارك آنها اقدام كنند؟ وقتی صدها میلیون تومان هزینه شده و زیرساخت های كافی در شهرداری تهران برای كنترل مكانیزه وجود دارد، چرا استفاده نمی گردد.
وی در انتها اظهار داشت: تا دو سال قبل، كمیته اضطرار آلودگی هوا در شرایط خاص غالبا به زوج و فرد كردن تردد خودرو ها می پرداخت كه از سال قبل با پیشنهاد شهرداری، محدود كردن كامیون ها بعنوان یكی از عوامل اصلی آلودگی هوا در دستور كار قرار گرفت. حالا كه زیرساخت های دوربین برای نظارت بر كامیون های آلاینده هم از جانب شهرداری تكمیل شده است، خواهش ما از همه بخصوص پلیس راهور و وزارت كشور این است كه كمك كنند از این تجهیزات هوشمند برای كنترل آلودگی هوا و به نفع سلامتی مردم استفاده گردد.



1398/08/20
10:40:02
5.0 / 5
4900
تگهای خبر: پرداخت , طلا , كشور , مدارك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد چرایی تردد كامیون های دودزا در ایام آلوده تهران به رغم ممنوعیت
نظر شما در مورد چرایی تردد كامیون های دودزا در ایام آلوده تهران به رغم ممنوعیت
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱