۷۴ هزار هكتار از اراضی استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند

۷۴ هزار هكتار از اراضی استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند حراج كن: مدیركل محیط زیست استان تهران افزایش دما را علت افزایش میزان ازن در شهر تهران ذكر و اظهاركرد: ازن آلاینده ای ثانویه و مختص فصل گرماست و با افزایش دما میزان آن افزوده می شود.



به گزارش حراج كن به نقل از ایسنا، كیومرث كلانتری در حاشیه برگزاری دومین جلسه كارگروه كاهش آلودگی هوای استان تهران در سال ۹۸ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نشست بررسی كانون های منشأ گرد و غبار استان تهران بعنوان اولین دستور كار مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و گزارشی نیز توسط مدیركل دفتر مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد. در حقیقت ۷۴ هزار هكتار از اراضی جنوب و جنوب غربی شرقی در استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند كه در این نشست راهكارهای مختلف برای مقابله با این پدیده مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه كرد: در این نشست با عنایت به وظایف دستگاه های مربوطه راهكارهای مختلف مطرح و مقرر شد از این پس برنامه و دستورالعمل مشخصی برای هر یك از دستگاه های مربوطه تدوین شود تا هر یك در امتداد وظایف خود در جهت مقابله با این پدیده گام هایی را بردارند.

مدیركل محیط زیست استان تهران افزود: سوژه افزایش آلاینده ازن در هوای تهران كه این روزها سبب ناراحتی و دغدغه شهروندان شده است نیز مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی نیز از طرف سازمان هواشناسی در این نشست عنوان شد.

وی اشاره كرد: گزارش ارائه شده نشان داد كه افزایش دما سبب افزایش آلاینده ازن درهوای تهران شده است. در حقیقت ازن آلاینده ای ثانویه است و راهكارهای كاهش آن توسط سازمان هواشناسی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ازن از گذشته وجود داشته اما حدود دو سال است كه سنجش آن انجام می شود؛ آلاینده ای كه مختص فصل گرماست و با افزایش دما میزان آن افزوده می شود. هم اكنون نیز میزان ازن در تهران ۸۵ است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درخواست نمود كه اطلاعات مربوط به میزان ازن در هوای تهران صرفاً توسط دبیرخانه سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شود كه این سازمان نیز اطلاعات خودرا برمبنای داده های شهرداری و هواشناسی منتشر می كند. بطور قطع با تحقق این مهم اطلاعات دقیق و صحیح به شهروندان ارائه خواهد شد.





منبع:

1398/04/15
18:32:10
5.0 / 5
4515
تگهای خبر: طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد ۷۴ هزار هكتار از اراضی استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند
نظر شما در مورد ۷۴ هزار هكتار از اراضی استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱