جلوگیری از فرارمالیاتی نیازمند اجرای طرح واحدیابی است

جلوگیری از فرارمالیاتی نیازمند اجرای طرح واحدیابی است حراج كن: یاسوج - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كهگیلویه وبویراحمدگفت: تامین بودجه كشور و جلوگیری از فرار مالیاتی نیازمند اجرای طرح واحدیابی و افرایش درآمد های مالیاتی است.


به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، حسن نورزی روز شنبه در نشست هماهنگی دستگاه های اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد با مبحث اجرای طرح واحدیابی مالیاتی اظهاركرد: هم اكنون27تا 28 درصد بودجه عمومی كشور از مالیات تامین می گردد كه حل این مشكل و تامین بودجه های هزینه ای از محل مالیات و جلوگیری از فرارمالیاتی یك لزوم انكارناپذیر است.
وی با اشاره به اینكه تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش درآمدهای مالیاتی ممكن خواهد شد، خاطرنشان كرد: بانك ها، اتاق اصناف و اتاق صنایع معادن و كشاورزی نسبت به شناسایی و معرفی واحدهای كسب و كار و فعالان اقتصادی با اداره كل امورمالیاتی همكاری لازم را داشه باشند.
نوروزی خاطرنشان كرد: تنها 25صدم درصد مالیات وصولی كشور مربوط به كهگیلویه وبویراحمد است كه مبلغ بسیار ناچیزی است.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی كهگیلویه وبویراحمد هم دراین نشست اظهار داشت: شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی بدون مجوز از جانب شهرداری ها و اتحادیه اصناف و عرضه لیست این نوع واحدها به اداره امور مالیاتی ضروری می باشد.
غضنفر آرام ضرورت اعطای برنامه های تشویقی برای واحدهای بدون پروانه را جهت دریافت مجوز لازم یادآورشد و اضافه كرد: طبق قانون شورای اصناف باید برای هر300واحد صنفی یك بازرس معرفی نماید كه اختصاص اعتبار برای این امر و شناسایی واحدهای بدون مجوز یك لزوم است.
وی پیشگیری از فرارمالیاتی و نپرداختن بیمه نیروی كار را از مشكلات واحدهای بدون پروانه دانست و خاطرنشان كرد: شناسایی واحدهای بدون پروانه با همكاری اتحادیه اصناف، شهرداری ها، مراكز بهداشت ودرمان، امور مالیاتی و سایر دستگاه های متولی ممكن خواهد بود.
آرام برلزوم ملزم كردن فروشگاه های بزرگ مانند رفاه و كوروش در استان تصریح كرد و اظهار داشت: برحی دستگاه ها مالیات حقوق آنها دراستان پرداخت نمی گردد كه امور مالیاتی پیگیری وصول این مالیات ها را در اولویت خود قراردهد.
وی اظهار داشت: بانك ها در زمینه معرفی واحدهای بدون مجوز كه از خدمات بانكی كارتخوان و تسهیلات استفاده می نمایند، بیش از پیش با امور مالیاتی همكاری كنند.
مدیركل امورمالیاتی كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینكه مالیات سهم چشمگیری در درآمد ناخالص برخی كشورهای پیشرفته دارد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ مالیاتی با هدف افزایش درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از مصرف منابع زیرزمینی كشور نیازمند مشاركت بین بخشی است.
محمدعلی غفاری جلوگیری از فرارمالیاتی را بعنوان یكی از ابراز تحقق تامین درآمدهای غیرنفتی دانست و خاطرنشان كرد: اجرای طرح واحدیابی در جهت تحقق این هدف بزرگ با همكاری سایر دستگاه های اقتصادی و بانكی ممكن خواهد شد.
وی از اجرای طرح واحدیابی با هدف وصول مالیات از فعالیت های اقتصادی پنهان درآینده نزدیك دراستان اطلاع داد و اظهار داشت: در قالب این طرح با شناسایی مراكز جدید كسب كار از بخشی از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد شد.
در این نشست كه با حضورمدیران و معاونان 23دستگاه اقتصادی، بانك ها، شهرداری و سازمان بازرسی برگزار گردید با تصویب مصوباتی سازوكارهایی برای همكاری بیشتر بانك ها، شهرداری ها، ثبت اسناد و املاك، ثبت احوال، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و سایر دستگاه ها برای شناسایی واحدهای مالیاتی با اداره كل امور مالیاتی و اجرای طرح واحدیابی در استان پیش بینی شد.
استان 713 هزار نفری كهگیلویه و بویراحمد 50 هزار مودی مالیاتی دارد.
8143/1662


1397/07/08
10:34:33
5.0 / 5
4507
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , پرداخت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد جلوگیری از فرارمالیاتی نیازمند اجرای طرح واحدیابی است
نظر شما در مورد جلوگیری از فرارمالیاتی نیازمند اجرای طرح واحدیابی است
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳