برنامه های اقتصادی زنجان بدون پشتیبانی بانك ها

برنامه های اقتصادی زنجان بدون پشتیبانی بانك ها زنجان - ایرنا - در حالی كه تمامی مسئولان سخن از ضرورت اشتغالزایی حمایت از تولید و پرداخت تسهیلات به اقشار محروم و كم برخوردار جامعه می زنند، هنوز بانك های زنجان آنگونه كه باید دست به جیب نشده اند.


به گزارش حراج كن به نقل از ایرنا، ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان در حالی با حضور استاندار زنجان برگزار گردید كه مبحث مشترك گزارش مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی تخصیص ندادن اعتبار مورد نیاز به طرح های پیش بینی شده و مصوب بود.
همكاری نكردن بانك ها با برنامه های دولت در پرداخت تسهیلات موضوعی است كه طی هفته های گذشته بارها مطرح شده است.
نخستین بار به شكل جدی در كارگروه تسهیل و رونق تولید همكاری نكردن سیستم بانكی به بهانه ارسال نشدن آیین نامه نحوه پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت یا همان تسهیلات نوسازی و بازسازی صنایع عنوان شد.
این مبحث بار دیگر در شورای هماهنگی بانك ها با طرح مبحث نپرداختن تسهیلات كافی و نبود همكاری مساعد سیستم بانكی در حمایت از تولید و نوسازی خانه های فرسوده و قدیمی روستایی عنوان شد.
اما صدای این ساز ناكوك گویا بناست تا در تمام دستگاه های دولتی برسد و تا آنجا كه مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان زنجان در حالی خبر تسهیلات ابلاغی 2 هزار و 348 میلیارد ریالی را اعلام نماید كه فقط 22. 6 میلیارد ریال از آن از جانب سه بانك پرداخت شده است.
محمد رضا یوسفی این نگرانی را هم در ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان مطرح كرد كه در صورت تداوم عملكرد بانك ها به شیوه كنونی به حتم تا آخر سال، اجرای برنامه ها در عمل با مشكل جدی مواجه خواهد شد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان هم در همین جلسه گزارش عملكرد دستگاه خود در زمینه تحقق برنامه های پیش بینی شده را عرضه كرد و اظهار داشت: نزدیك 60 درصد این برنامه ها محقق شده در حالی كه تا این ماه از سال، هنوز ریالی به پروژه ها تخصیص نیافته است.
یحیی رحمتی تصریح كرد: حداقل روال كار این است كه پیمانكاران حداكثر تا 60 درصد پروژه را اجرا كنند و منتظر ابلاغ تسهیلات و اعتبار بمانند اما تابحال هیچ اعتبار و تسهیلاتی در این زمینه به پروژه های میراث فرهنگی تخصیص نیافته است.
همین مبحث همكاری نكردن بانك ها هم باعث شد تا استاندار زنجان ضمن اعلام خبر تخصیص 100 درصدی اعتبار مربوط به توسعه و اشتغالزایی روستایی به استان ها از جانب صندوق توسعه ملی و با دستور رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: سیستم بانكی نمی تواند هیچ توجیهی همچون عدم ابلاغ آیین نامه ها و دستور العمل های لازم برای پرداخت تسهیلات را مطرح سازد.
اسدالله درویش امیری در همین رابطه تصریح كرد: بانك ها آگاه باشند كه 100 درصد این تسهیلات به شكل عملیاتی پیش بینی شده و هیچ توجیهی برای عملیاتی نشدن آن پذیرفته شده نیست.
بیش از هشت ماه از سال جاری سپری می گردد و سیستم بانكی تابحال 940 میلیارد ریال تسهیلات طرح رونق به 83 بنگاه اقتصادی كوچك و بزرگ این استان پرداخت كرده است.
این میزان تسهیلات در حالی كه است كه سهم زنجان از اعتباری 100 هزار میلیارد ریال نوسازی صنایع 2 هزار و 700 میلیارد ریال پیش بینی شده بود و تسهیلات مربوط به سرمایه در گردش هیچ سقف و محدودیتی نداشت.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی

 

1396/09/12
23:32:39
5.0 / 5
4636
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , پرداخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد برنامه های اقتصادی زنجان بدون پشتیبانی بانك ها
نظر شما در مورد برنامه های اقتصادی زنجان بدون پشتیبانی بانك ها
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱