شهردار منطقه ۱۵ عنوان كرد

ضرورت اتخاذ ساز و کاری قانونی برای اختلال در ساخت و سازهای تجمیعی در بافت های فرسوده

ضرورت اتخاذ ساز و کاری قانونی برای اختلال در ساخت و سازهای تجمیعی در بافت های فرسوده به گزارش حراج کن، شهردار منطقه ۱۵ اعلام نمود که باوجود آنکه ۱۰ درصد کل مساحت این منطقه را بافت فرسوده در برگرفته اما در ۵  سال گذشته بالاترین آمار نوسازی پلاک ها در میان مناطق ۲۲ گانه را منطقه ۱۵ داشته است.


محمد شیری در گفتگو با ایسنا، در مورد وضعیت بافت فرسوده منطقه ۱۵ اظهار نمود: طبق آخرین بازبینی محدوده بافت های فرسوده، حدود ۲۷۰ هکتار از مساحت منطقه در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته است که حدود ۱۱۰ هزار نفر در این محدوده بافت فرسوده، ساکن هستند.
وی با اشاره به اینکه از لحاظ مساحت بافت فرسوده این منطقه، رتبه ۵ در میان مناطق ۲۲ گانه را دارد، اظهار داشت: به ترتیب بعد از مناطق ۱۲-۱۰-۱۱-۱۴، بیشترین بافت فرسوده را در این منطقه داریم؛ اما یکی از خصوصیت های اصلی بافت فرسوده این منطقه ریزدانگی شدید املاک است؛ به صورتی که میانگین دانه بندی حدود ۸۰ مترمربع و شامل ۲۸ هزار و ۲۶۴ پلاک فرسوده است که از این تعداد پلاک در حدود ۳۲ درصد تابحال نوسازی شده است.
شیری با تکیه بر این که در ۵ سال قبل بالاترین آمار نوسازی پلاکی در میان مناطق ۲۲ گانه را منطقه ۱۵ داشته است، اضافه کرد: ما تلاش کردیم که موانع نوسازی املاک منطقه همانند تعریض عرض گذر، پهنه بندی نامناسب، بهسازی محیطی، تأمین سرانه های خدماتی و... را در سطح محلات شناسایی نماییم، چون که معتقدیم که در این منطقه رشد توأمان «نوسازی پلاکی و بهسازی محیطی»، تنها روش برون رفت از مشکلات فرارو در محدوده های بافت فرسوده است.
شیری افزود: بافت فرسوده حدود ۱۰ درصد از مساحت منطقه را در برگرفته و این در شرایطی است که حدود ۲۰ درصد از کل پروانه های صادره منطقه در محدوده بافت فرسوده بوده و این مورد نشان دهنده سرعت بالای نوسازی در بافت فرسوده منطقه است.
وی اظهار داشت: البته دقت داشته باشید که با عنایت به خصوصیت ریز دانگی املاک منطقه ۱۵ و ضرورت تجمیع، در اکثر موارد ملاحظه می شود که برخی از املاک در تجمیع ها شرکت نمی کنند و همین مساله سبب مختل شدن روند ساخت و ساز می شود و این در شرایطی است که قانون هم هیچ گونه الزامی برای این گونه املاک در نظر نگرفته است که پیشنهاد می شود همانند اعمال ماده ۹ جهت املاک واقع در طرح های شهری، فرآیندی مشابه در این موارد دریافت و به مناطق ابلاغ شود.






منبع:

1402/02/21
13:29:50
0.0 / 5
477
تگهای خبر: خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد ضرورت اتخاذ ساز و کاری قانونی برای اختلال در ساخت و سازهای تجمیعی در بافت های فرسوده
نظر شما در مورد ضرورت اتخاذ ساز و کاری قانونی برای اختلال در ساخت و سازهای تجمیعی در بافت های فرسوده
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲