لزوم تقویت و توسعه همکاریهای حوزه سلامت با کشورهای همسایه

لزوم تقویت و توسعه همکاریهای حوزه سلامت با کشورهای همسایه به گزارش حراج کن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در تهران بیان نمود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت بسیار توانمند بوده و نظام شبکه سلامت ایران فراتر کشورهای منطقه است.


به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا، شانزدهمین نشست " کمیته هماهنگی و برنامه ریزی امور بین المللی " با دستور کار " توسعه همکاریهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران با کشور پاکستان"، با حضور بیشتر از ۳۰ تن از مدیران و نمایندگان معاونت ها، دفاتر و حوزه های مختلف وزارت بهداشت و سازمانهای وابسته برگزار شد.
دکتر جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در تهران هم بیان نمود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت بسیار توانمند بوده و نظام شبکه سلامت ایران فراتر کشورهای منطقه است، ازاین رو همکاری با ایران در چارچوب برنامه همکاری گروه پنج برای کشورهای عضو همچون پاکستان بسیار مفید و موثر است.
دکتر محمد حسین نیکنام، دستیار وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل در این جلسه ضمن اشاره به وجود مشکلات و بیمارهای مشترک در کشورهای همسایه، داشتن همکاری بین کشورهای همسایه را بسیار مهم توصیف کرد.
وی افزود: با عنایت به برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران در کراچی در ایام ۲۵ تا ۲۸ دیماه جاری و با هدف توسعه همکاریهای بهداشتی وزارت بهداشت با ایالت سند پاکستان در قالب همکاریهای گروه ۵، هیاتی مرکب از دکتر ملک فاضلی نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و چند تن از مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به پاکستان اعزام شدند.
بر طبق این گزارش در ادامه این نشست دکتر ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی، دستاوردهای حاصل از حضور موفق هیات ایرانی به پاکستان را تبیین و بر لزوم تقویت و توسعه همکاری حوزه سلامت با کشور پاکستان به علت اشتراکات فرهنگی و تاریخی مردم استان های جنوب ایران با پاکستان تصریح کرد.
به گزارش وبدا، همینطور موسوی مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه هم در این جلسه، داشتن تعامل و ارتباط مناسب با کشورهای همسایه همچون پاکستان را بسیار با اهمیت توصیف کرد.




منبع:

1401/11/13
16:32:33
0.0 / 5
410
تگهای خبر: اهدا , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد لزوم تقویت و توسعه همکاریهای حوزه سلامت با کشورهای همسایه
نظر شما در مورد لزوم تقویت و توسعه همکاریهای حوزه سلامت با کشورهای همسایه
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲