برگزاری پویش مردمی نهال کاری در شهرستان پیشوا

برگزاری پویش مردمی نهال کاری در شهرستان پیشوا به گزارش حراج کن رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا از برگزاری پویش مردمی نهال کاری با همکاری شهرداری و بسیج سازندگی در این شهرستان اطلاع داد.



به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا اسماعیل عابدینی گفت: مساحتی در حدود ۳ هکتار با حضور اقشار مختلف مردم، سمن ها و مسؤلان شهرستان با شعار هر ایرانی یک درخت به یاد هر شهید زیر پوشش نهال کاری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این پویش فرهنگ سازی، احیای منابع طبیعی و انس با طبیعت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا تصریح کرد: مشارکت مردم در غرس نهال بسیار حائز اهمیت و ضروری است با اجرای چنین برنامه هایی مردم با اهمیت و تاثیر درختان آشنا گردند و در جنگل کاری - که متعلق به خودشان است - مشارکت داشته باشند. قطعا بدون مشارکت مردم اجرای چنین طرح هایی امکان پذیر نیست و نخواهد بود.

وی اضافه کرد: همه ساله در این شهرستان توسط اداره منابع طبیعی حدود ۵۰۰۰ اصله نهال به صورت مجانی در اختیار اقشار مختلف مردم قرار می گیرد تا با کاشت و مراقبت و نگهداری از آن در تولید هوای پاک، تلطیف هوا و کاهش کربن محیط اثرگذار باشد و در محافظت از منابع آب و خاک هم کوشا باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا اضافه کرد: امروزه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی ضامن امنیت غذایی و اجتماعی در کشور است. بحران های طبیعی همچون افزایش سیلاب های مخرب، زمین لغزش ها، رانش زمین، فرونشست اراضی و کاهش منابع آبی از مهم ترین و زیانبارترین آثار تخریب منابع طبیعی است ازاین رو ضرورت نگهداری و استفاده بهینه از منابع طبیعی و پیشگیری از بهره برداری و برداشت های مازاد، غیر اصولی و غیر علمی از این ثروت های خدادادی وظیفه همگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران عابدینی درخاتمه به عموم مردم و شهروندان سفارش کرد که در مراقبت و نگهداری از پوشش گیاهی، درختان و منابع طبیعی کوشا باشند چونکه همه ما در این امر مهم مسئولیم و باید میراث دار آیندگان باشیم.




1400/11/25
22:46:15
0.0 / 5
363
تگهای خبر: تولید , طلا , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد برگزاری پویش مردمی نهال کاری در شهرستان پیشوا
نظر شما در مورد برگزاری پویش مردمی نهال کاری در شهرستان پیشوا
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳