بخشنامه خانه ها و كانون های سرای محلات تهران به مناطق 22 گانه ابلاغ گردید

بخشنامه خانه ها و كانون های سرای محلات تهران به مناطق 22 گانه ابلاغ گردید به گزارش حراج کن رییس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران با اشاره به کارهای داوطلبانه در سرای محلات اظهار داشت: بخشنامه خانه ها و کانون های سرای محلات در امتداد ساماندهی خانه و کانون ها مورد بررسی قرار گرفت و بعد از گفتگوهای لازم با بخش های مرتبط بخشنامه جدید آماده و ابلاغ گردید.


به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا، مهدی شیرزاد رییس این دبیرخانه با هدف مشارکت سراهای محلات در موضوعات توسعه در سطح محلی و بعد از تعامل و استعلام نظر از مناطق ۲۲ گانه و ادارات کل شهرداری تهران، بخشنامه جدید خانه ها و کانون های سراهای محلات شهر تهران را تدوین و ابلاغ نمود.
وی درباره بخشنامه جدید اظهار داشت: این بخشنامه حاصل طرح پژوهشی_مشارکتی است که در یک سال گذشته، با مشارکت مدیران و مسئولان سرای محلات در مورد شکل و فعالیت کانون ها و لطمه شناسی سرای محلات انجام شده است.
شیرزاد در ادامه بیان کرد: خانه ها و کانون های سرای محله فضایی برای کارهای داوطلبانه شهروندان در سطح محله است. تا قبل از این در هر سرای محله یازده خانه وجود داشت که قسمتی از آنها به سبب برنامه ریزی نامناسب غیر فعال بودند. هدف از ابلاغ بخشنامه جدید خانه ها و کانون ها، ساماندهی زیر مجموعه های سرای محله و ایجاد امکان فعالیت داوطلبانه در محیط مناسب تر است.
رییس دبیرخانه ستاد مدیریت محله با اشاره به اهمیت مشارکت در سطح محله اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهدافی که در ستاد مدیریت محله شهر تهران در این دوره از مدیریت شهری دنبال شده، این است که سراهای محلات در موضوعات توسعه در سطح محلی مشارکت داشته و با سایر بخش های شهرداری تهران در تعامل و همکاری باشند. این همکاری می تواند در تقویت نگاه اجتماعی به موضوعات شهری در سایر بخش های شهرداری مؤثر باشد.

شیرزاد در ادامه با اشاره به ماهیت فرابخشی ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران و توجه به ظرفیت های محلی، افزود: در ساختار خانه های ۱۱گانه سراهای محلات بازبینی صورت گرفت تا خانه ها، رکنی از توسعه محلات را تشکیل دهند و تعداد آنها باتوجه به ظرفیت محله و به فراخور نیاز آن تشکیل گردد.

وی ادامه داد: در این بخشنامه، برای هر سرای محله سه خانه عمومی شامل خانه سلامت، خانه جامعه و فرهنگ و خانه دوام و ایمنی پیش بینی شده تا حداقلی از خدمات به شکل تضمین شده در همه محلات تهران ارائه گردد. به هر سرای محله اختیار داده شده تا متناسب با ظرفیت ها و توانایی های محلی، حداکثر ۵ خانه اختصاصی داشته باشد. همین طور در این بخشنامه ۱۰ خانه بعنوان پیشنهاد برای تشکیل خانه های اختصاصی معرفی شده است. اگر محله ای خارج از این عناوین خواهان تشکیل خانه جدیدی بود، می تواند با طی مراحل ذکر شده، با دریافت مجوز لازم خانه جدید بوجود آورد.

رییس دبیرخانه ستاد مدیریت محله در مورد کانون های فعال در سرای محله اظهار داشت: کانون ها برمبنای خواست و اقتضائات محلی ذیل خانه ها تشکیل می شود. توسعه کارهای یک خانه و ایجاد ظرفیت مشارکتی در محله می تواند نقطه شروعی برای تاسیس یک خانه در سرای محله باشد.
طبق گزارش روابط عمومی دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات، وی همین طور درباره تبدیل کانون های فعال به خانه اشاره کرد: چنانچه کانونی، طبق بخشنامه شرایط تبدیل شدن به خانه را داشته باشد، پیشنهاد می شود بعنوان یک خانه اختصاصی فعالیت نماید.




منبع:

1400/03/10
10:59:23
0.0 / 5
713
تگهای خبر: اهدا , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد بخشنامه خانه ها و كانون های سرای محلات تهران به مناطق 22 گانه ابلاغ گردید
نظر شما در مورد بخشنامه خانه ها و كانون های سرای محلات تهران به مناطق 22 گانه ابلاغ گردید
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳