خانه های محیط زیست محلی برای حل موضوعات محیط زیستی پایتخت باشند

خانه های محیط زیست محلی برای حل موضوعات محیط زیستی پایتخت باشند به گزارش حراج کن رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهارکرد: خانه های محیط زیست در کنار ساختار شورایاری ها در محلات، می توانند سبب افزایش مشارکت شهروندان شوند.



به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا سید آرش حسینی میلانی در آیین افتتاح اولین خانه محیط زیست سرای محلات در منطقه ۲، با اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند اظهار داشت: یکی از با اهمیت ترین بخش این طرح، تفکیک از مبدا است که جز با مشارکت شهروندان محقق نمی گردد بطوریکه اگر هم اکنون درصد تفکیک قابل قبول ۸ درصد است، در افق طرح این میزان باید تا ۵ برابر دیگر افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تهران شهری است با انواع بافت ها و خصوصیات مختلف شهری اشاره کرد: برای تحقق اهداف محیط زیستی در پایتخت نقش خانه های محیط زیست بسیار حائز اهمیت می باشد.

میلانی در ادامه به حراست از فضای سبز اشاره نمود و اظهار داشت: نگهداشت فضای سبز نیاز به توجه مردم دارد. معتقدم اگر شهروندان به فضای سبز محله خود اهمیت دهند، وضعیت حراست و پایش فضای سبز بسیار بهتر خواهد شد و خانه های محیط زیست می تواند فتح بابی دراین زمینه نیز باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار او در آخر با اشاره به اینکه هر منطقه متناسب با شرایط جغرافیایی خود باید عمل کند، اظهارکرد: خانه محیط زیست محل مناسبی برای گفتمان و کارهای داوطلبانه خواهد بود. به طورمثال درباب جانوران موذی می توان با مشارکت مردم، سریعتر این مساله را ساماندهی کرد.





منبع:

1400/02/07
11:14:17
0.0 / 5
301
تگهای خبر: اهدا , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد خانه های محیط زیست محلی برای حل موضوعات محیط زیستی پایتخت باشند
نظر شما در مورد خانه های محیط زیست محلی برای حل موضوعات محیط زیستی پایتخت باشند
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱