عضو شورای شهر تهران:

شهرداری گزارشی از اعتبارات و برنامه های اجرایی رویداد تهران 1400 ارائه كند

شهرداری گزارشی از اعتبارات و برنامه های اجرایی رویداد تهران 1400 ارائه كند یک عضو شورای شهر تهران بر ضرورت عرضه گزارشی درباره اعتبارات و برنامه های اجرایی رویداد تهران ۱۴۰۰ توسط شهردار تهران تاکید نمود.


به گزارش حراج کن به نقل از ایسنا، حجت نظری در دویست و هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری اظهار داشت: در آستانه سال ۱۴۰۰ هستیم و امیدوارم در سال جدید، دیگر شاهد تلخی ها و اندوهی که در سال ۹۹ بر مردم ایران وارد شد نباشیم و شادی و شادکامی مردم بیشتر و بیشتر شود. انشالله تهرانی های عزیز و تمام مردم ایران دیگر از این ویروس صدمه نبینند و خیلی زود شاهد آن باشیم که ویروس کرونا از کل جهان رخت ببندد. تذکر امروز بنده درباره رویداد تهران ۱۴۰۰ است. رویدادی که بناست به مناسبت ورود به قرن جدید در شهر تهران اجرا شود. حتما همکاران به خاطر دارند که طبق مصوبه ۲۰ اسفند سال ۹۶ با عنوان «الزام شهرداری تهران به تهیه و عرضه لایحه رویداد تهران ۱۴۰۰» و هم مبحث ماده ۴ مصوبه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری تهران ملزم به عرضه لایحه ای برای اجرای این رویداد شده است.

وی ادامه داد: لایحه ای که با تاخیر و به شکل ناقص به شورا آمد اما به سبب ابهامات و مشکلاتی که داشت تایید نشد. در همین راستا هم در آذرماه سال ۹۸ بود که آخرین ایرادات به این لایحه وارد و بنا شد تا بعد از تکمیل و رفع ابهامات باردیگر به شورا عرضه شود که این امر انجام نشد. حتی در جلسه هم اندیشی هم این مورد مطرح و باردیگر بر تکمیل لایحه تاکید شد، اما همچنان هیچ اتفاقی رخ نداد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در این وضعیت، ما شاهد آن هستیم که از جانب شهرداری تهران با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، بنر و پوسترهای مختلفی با عنوان تهران ۱۴۰۰ در سطح شهر اکران شده است. سوالی که برای خیلی از شهروندان ایجاد شده، این است که اساسا رویداد تهران ۱۴۰۰ چیست و بناست چه مشکلی از مردم پایتخت رفع کند؟ آیا بناست صرفاً در حد همین طرح ها بماند؟ آیا شورا نباید چیستی و چگونگی اجرا را تایید کرده و به تصویب برساند؟ متاسفانه باید بگویم باوجود تاکید شورای شهر در خصوص لزوم مشارکت تمام ارکان و معاونت های شهرداری تهران و حتی فراتر از آن دستگاه ها و نهادهای حاضر در تهران در این رویداد، امروز شاهد آن هستیم که عمده اقدامات در ارتباط با رویداد تهران ۱۴۰۰ از جانب معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و آن هم صرفاً در بیلبوردها، تابلوها و تبلیغات شهری نمود پیدا کرده است.

نظری تصریح کرد: تذکر بنده به شهردار تهران در این خصوص است که اولا چرا لایحه مربوطه را باردیگر به شورا عرضه نکرده است؟ ثانیا جزئیات این رویداد و هزینه کرد آن به چه صورت است و چرا تابحال گزارشی شفاف از آن به مردم و نمایندگان آنها در شورا عرضه نشده است؟لازم است آقای حناچی گزارشی از اعتبارات و برنامه های اجرایی این رویداد را به شورا عرضه کند تا مشخص شود که نقش معاونت های مختلف شهرداری تهران در این امر مهم چه بوده و با اجرای رویداد تهران ۱۴۰۰ بناست چه مشکلی از پایتخت نشینان حل شود؟ حتی اگر بناست در حوزه فرهنگی با تکیه بر نشاط اجتماعی فعالیت شود، آیا احتیاج به تصویب شورای شهر حس نشده است؟ همان گونه که پیشتر هم بنده و همکارانم تاکید داشتیم برای ماندگاری تهران ۱۴۰۰ لازم بود که پروژه هایی ماندگار هم تعریف شده و به بهره برداری برسد، وگرنه برچسب و طرح روی بیلبوردهای شهری ماندگاری بالایی برای سال ۱۴۰۰ تهران به دنبال نخواهد داشت.




منبع:

1399/12/24
12:55:25
0.0 / 5
1083
تگهای خبر: تبلیغ , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد شهرداری گزارشی از اعتبارات و برنامه های اجرایی رویداد تهران 1400 ارائه كند
نظر شما در مورد شهرداری گزارشی از اعتبارات و برنامه های اجرایی رویداد تهران 1400 ارائه كند
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳